До края на тази година се очаква да започне строителството на Околовръстното шосе на Пловдив от кръговото на бул. “Асеновградско шосе” до пътен възел “Скобелева майка”. През септември ще бъде издадено разрешението за строеж. Това съобщи председателят на Агенция “Пътна инфраструктура” Йордан Вълчев на среща в община Пловдив.
Ще бъдат изградени 4 ленти за движение – по две във всяка посока, по средата с разделителна мантинела и банкети. Пътят ще се изгражда успоредно до жп линията.
Цялото околовръстно ще е с дължина около 25 километра. От АМ „Тракия“ до Асеновградско шосе ще има осем ленти за движение- две ленти във всяка посока директно трасе с две ленти локални платна от двете страни. Широчината на целия участък ще е около 42 метра, като от тях 7 метра са локали. Ще има 9 естакади, което ще даде възможност по скоростния път преминаването да бъде безконфликтно, като трасето ще минава директно над съществуващите кръстовища. Ограничението на скоростта ще бъде 80 км/ч.

Строителството ще се осъществява на етапи, като в началото на 2027 година се предвижда да започне първия- от магистралата при с. Царацово с дължина два километра.
Строителството на втория етап ще се забави с близо година, тъй като трасето преминава през защитена територия и ще е необходима процедура по ОВОС. Участъкът е до кръговото кръстовище на “Пазарджишко шосе”.
Третият етап обхваща отсечката от “Пазарджишко шосе” до “Асеновградско шосе”. Ще се изградят няколко пътни възела, които ще свързват населените места от Родопската яка.
Прогнозата е реалните строителни дейности да продължат около 5 години.
За реализацията на проекта община Пловдив ще дари 8 обекта, а община “Родопи” 9 общински имота на Агенция “Пътна инфраструктура”.
Околовръстното шосе на Пловдив е от национално значение, подчерта кметът на града Костадин Димитров.
На срещата присъства и кметът на община “Родопи” Павел Михайлов, който каза че проектът е изключително важен не само за общините „Родопи“ и Пловдив, но за целия Южен Централен район.