Пловдивски учител с престижна награда за международен проект 

Калинка Русалова впечатли с разнообразието от методи, които използва.

През изминалата учебна година учениците от IV„Б“ клас на Основно училище „Васил Левски“ в Пловдив и старши учител Калинка Русалова участваха в международния eTwinning проект „World letter day“ 3. В него те си партнираха със съученици от Молдова, Хърватия, Турция, Босна и Херцеговина, Словения и Франция в дейности, посветени на Световния ден на писане на писма. Проектът получи национален знак за качество – отличие, което подчертава значимостта на труда на учителя и усилията на учениците.

Националният знак за качество е признание и се присъжда на учители, които проявяват изключителна ангажираност и иновативност в образователния процес. Калинка Русалова впечатли с разнообразието от методи, които използва.

Тя интегрира технологии и творчество, насърчава сътрудничеството между учениците и развива уменията им за общуване в междукултурна среда. Проектът предложи използването на различни образователни платформи, интерактивни игри, креативни предизвикателства, чрез които учениците да комуникират с връстници от други страни и се запознаят с техния училищен живот.

„Това не е поредното признание сред многобройните ми престижни отличия, а чест, радост и лично удовлетворение, плод на едногодишен  труд, който изиска ежедневен ангажимент и отдаденост. С партньорите бяхме в непрекъснат контакт и поддържахме връзка в Twinspace, WhatsApp, Messenger, затворена FB група. Някои хора си мислят, че този труд се заплаща и когато разберат, че това не е така, ме питат „Защо го правиш?“. Това уникално образователно изживяване насърчава глобалното гражданство, подобрява комуникационните умения и разширява хоризонтите по начини, които традиционното обучение не може да постигне“, разказа Русалова. По думите й учениците научават за живота, обичаите и предизвикателствата, пред които са изправени техните връстници, което води до по-добро разбиране, толерантност, емпатия. Изграждат добри партньорски взаимоотношения, създават приятелства.

Заедно с тези чуждестранни приятелчета посрещат Коледа, разменят си лични послания, споделят мечти. С използването на различни платформи и инструменти, те придобиват практически опит, а в епохата на цифровата революция технологичната грамотност е от съществено значение. „„Децата – слънца“ се чувстват специални. В студените месеци пощальонът идваше за тях, за да им даде коледни поздрави от чужбина. Така с времето учениците ми намериха свои приятели от Европа, Азия, Африка и Северна Америка“, посочи учителят.

„Тази висока оценка е коректив за моята работа. Националният знак за качество дава възможност на моето училище – ОУ „Васил Левски“ Пловдив да се бори за  „eTwinning  училище“. Наградените с тази титла училища са признати като лидери в сфери като дигиталната практика, иновативни и креативни подходи към педагогиката; имат по-висока видимост на европейско равнище, стават част от европейската училищна общност“, посочи още Русалова. Тя допълни, че логото на международния eTwinning проект World letter day“ 3 – рисунката, събрала най – много гласове, е на ученичката Никол Димова, която събра 265 гласа. Чрез работата си по проекта учениците се включиха още в поредица от интересни проектни дейности – научиха за историята на ръкописното писмо, създаваха свои творчески решения за пощенски марки, включиха се в интерактивни игри с международните партньори, писаха благодарствени писма до своите близки, научиха по нещо ново за училищния живот на другите, опознаха чужди култури и история, разказаха на всички за България. Безспорно най – забавна, се оказва дейността с писането и получаването на ръкописни писма. В съвременния свят на дигитални технологии, където информацията идва с един клик, очакването на пощальона си е истински празник. „Можеш да усетиш енергията и емоциите на човека, който изпраща писмото, да му предадеш  и своята. В такива дейности забелязах, че когато пишат ръкописни писма до своите чуждестранни приятели, учениците се стараят повече. Така, освен че упражняват краснописа си, те се мотивират да подобрят и знанията си по английски език. Радвам се, че с партньорите предизвикахме този интерес и успяхме да запазим приятелски чувства между учениците“, споделя  учителката.