Показват красотата на Асеновград в Япония

Японската национална телевизия ще излъчи рекламен филм за Асеновград, като специален акцент ще бъде поставен на историческия паметник Асенова крепост.

Темата е свързана с културата и обектите, които са туристическа атракция за посетителите на града. Екипът гостува по покана на Японското посолство, сподели директорът на ОП „Туризъм” Димитър Кирков.

„Япония вече познава Асеновград от изложения, на които сме гостували. Надяваме се този филм да  изведе градът директно на туристическия пазар на тази екзотична за нас страна”, коментира Кирков.

По думите му туристите от Азиатския континент са чести гости на града. От началото на годината Асенова крепост е посетена от японци и китайци, ежедневно пристигат групи от Франция. Основният поток чуждестранни туристи обаче е от Русия.

20 % повече е броят на  посетителите   на културните институти и забележителности в общината до момента  в сравнение с предходната година. Асеновград вече  посрещна 90-хилядния си посетител само за първите осем месеца на годината. За цялата 2015-та година туристическите посещения са с десет хиляди по-малко, отбеляза Димитър Кирков. Предприятието вече излиза на печалба с приход от 156 хиляди лева.

Асенова крепост продължава на бъде обектът, който привлича основния туристически поток. По думите на Кирков негативна тенденция остава транзитното преминаване на туристите през града. Едва 30% от гостите остават, за да пренощуват.

Следващия  месец от Предприятието ще започнат работа по туристическия маршрут „По стъпките на легионите”, който разкрива основите на стар античен търговски път, свързващ Асенова крепост с Бачковския манастир. За началото на учебната година пък децата от общината ще бъдат изненадани с инициативата „Опознай Асеновгрaдския край”.

 

Подобни статии

Top