Учебниците за учениците в основния курс трябва да се пренапишат. Това е мнението на учителката по български език и литература от СОУ „Константин Кирил Философ“ в район „Южен“ Мая Анастасова. Според нея учебните помагала са написани на висок научен стил и децата трудно ги разбират. Важно е в училище да се обръща внимание и на краснописа, тъй като все повече деца пишат не само грозно, но и неразбираемо.
Мая Анастасова е учител по български език и литература от 14 години. Опитва се да вдъхнови децата за най-важното – да мислят творчески, да обичат българския език и книгите. Счита обаче, че децата трудно се справят с учебния материал, тъй като той е написан много сложно за тях.
Самата Мая има син в шести клас, старае се да е в час с материала и по другите предмети. „Наистина е написан понякога неразбираемо дори за мен, като учител по език – какво остава за шестокласник“, споделя учителката.
За да улесни децата Мая Анастасова ги е приучила да усвояват учебния материал от тетрадката, в която им диктува на възможно най-достъпния език за тях теорията и граматическите правила. Ползваме учебниците само за упражнения, обясни учителката. По думите й основен проблем в училище е функционалната неграмотност на много от децата. Затова за тази година тя си пожелава децата в пети клас да идват грамотни, с богата езикова и лексикална култура.
Всичко това обаче може да се постигне само, ако се промени учебната програма. Тогава, когато децата в четвърти клас се занимават с четене на текстове и подобряване на функционалната си грамотност, смята преподавателката.
Вижте още за Мая Анастасова в следващото видео: