Фенклубът на Локо осъди своеволните действия на някои от своите, но зададе някои въпроси

Защо само един вход на трибуната за гости бе отворен, защо бе отказана медицинско помощ на припаднала привърженичка, защо липсваше кетъринг и вода в жегата, питат „черно-белите“

Фенклуб Локомотив Пловдив осъжда своеволните действия на привърженици на клуба, присъствали на пловдивското дерби. За нас опазването на спортните обекти винаги е било от първостепенна важност и многократните случаи на почистване на сектора след гостувания на черно-бялата публика, единствени по рода си в България, са красноречив пример за това.

За разлика от отбора на домакините, Локомотив (Пловдив) никога не е имал брандирани маргинали сред привържениците си.

Няма как обаче да останем безмълвни срещу липсата на адекватна организация от страна на домакините, която да осигури безопасността на всеки един гражданин! След посещението на набедения за най-модерен стадион в България, въпросите спрямо комисиите, които са дали лиценз на съоръжението, стават все повече.

Тук е моментът да благодарим за поведението и съзнанието на нашите фенове, въпреки че имаше изключително много предпоставки за по-сериозни инциденти. Благодарение на нашите „любезни“ домакини – при влизане и излизане от стадиона, бяха заключени абсолютно всички турникети, с изключение на един, през който нашите привърженици бяха принудени да преминават. Напомняме, че лицензирането на спортен обект се извършва при строго определени изисквания за брой зрители, които преминават през пропускателните съоръжения, а неспазването на това изискване, създава предпоставки за инциденти, още повече когато е направено умишлено, както в този случай.

В средата на първото полувреме наша привърженичка припадна. Аварийните изходи, които служат за извънредни ситуации бяха заключени, което усложни ситуацията и се наложи наши фенове да пренасят от ръце на ръце момичето, за да я изведат от трибуната. Неколкократно беше потърсена и повикана медицинска помощ, но такава не беше оказана.

Липсата на кетъринг точки, които да са на разположение на гостуващата публика бяха абсолютно неприемливи и то при температури над 37 градуса. Стовареният палет с вода зад оградата върху строителна количка, не отговаря дори на минималните изисквания за провеждане на подобни мачове. Продавачът видимо изнервен от неспособността си да обслужи толкова много хора, неколкократно влезе в конфликт с чакащите, демонстрирайки агресивно и невъздържано поведение.

Фенклуб Локомотив Пловдив апелира към Община Пловдив, в качеството си на собственик на стадион „Христо Ботев“, да инициира обстойна проверка в зоната предназначена за фенове на гостуващ отбор, при която да се установят условията за зрители и дали те отговарят на всички изисквания за безопасност при провеждането на спортни мероприятия.