Бачковци се притесняват от тъмните тунели по пътя за Смолян

tuneli (1)

Тунелите по пътя Асеновград-Смолян са опасни и шофьорите, които редовно пътуват по този маршрут се притесняват да минават през тях. Според хората, заради липса на осветление и маркировка, се създава потенциална опасност от катастрофи, както в тунела на Витиня.

Проверка на DCNEWS в проходите по единствения път от Асеновград за Смолян показа, че въпреки изготвените проекти за рехабилитация, която трябваше да започне още преди 4 години, все още нищо не е направено. От Агенция „Пътна инфраструктура“ съобщиха, че реконструкцията им трябва да се извърши догодина.

Оказва се, че и трите тунела по пътя Асеновград – Смолян не разполагат с осветителни тела. Според АПИ осветлението ще бъде монтирано по време на ремонта.

В тунелите липсва и сигнална маркировка. Има само светлоотразителни елементи, които предупреждават шофьорите да не се блъснат в стените на прохода. Сред най-потърпевшите са жителите на близкото село Бачково, които понякога преминават през проходите по няколко пъти на ден.

Според Атанас Николов, който продава зеленчуци на пазарчето в селото, по асфалта в тунелите има дупки, осветление няма, а вода тече във всички тунели по стените.

Има и хора, които минават преша през проходите. Атанас разказа, че е попадал на мотористи, които си бутат моторите, без обозначителни светлини. И се притеснява, че може да не ги види в последния момент. Георги Курделов се опасява да преминава през тъмните съоръжения.

Има хора, които изпреварват, в тунела ме изпреварват. Лично аз понеже съм и на възраст и карам бавничко, обаче не търпят и бързат, в тунела са ме изпреварвали.

Бачковци разказват, че преди години от АПИ са обещавали да ремонтират основно тунелите и да пуснат обходни пътища. И сега имало такива пътища, но ги знаели само местните и не били удобни за преминаване, освен с високопроходими автомобили.

От Агенция „Пътна инфраструктура“ обясниха, че ремонтът на съоръженията ще струва 24 милиона и 500 хиляди лева. Той ще се извърши по програма „Транзитни пътища V“, по която се рехабилитират 48 км от пътя Асеновград – Чепеларе. Целта е да се постигне цялостно изсушаване на вътрешните стени и пътното платно на тунелите, осъвременяване на осветителната, сигнализационна и противопожарна система. Някои от ремонтните дейности ще се извършват с отбиване на движението, допълниха от агенцията.

Даниела Добрева

Даниела Добрева следи новините от Пловдив, Асеновград и региона

Подобни статии

Top