БЧК отново с кампанията „Купи и Дари”

БЧК отново с кампанията „Купи и Дари”

Областната организация на БЧК в Пловдив за поредна година стартира кампанията „Купи и Дари”. В продължение на две седмици в пет обекта на голяма верига магазини в града под тепетата, доброволци на организацията ще запознават гражданите с идеята на кампанията. А именно – набирането на пакетирани трайни хранителни продукти.

Кампанията „Купи и Дари“ се осъществява в подкрепа на целогодишната програма на пловдивската червенокръстка организация „Хранителна банка”. Целта е да се набират пакетирани хранителни продукти, които ще се използват при разкриването на социалната трапезария на Българския червен кръст, разказа Халил Салиев от Oбластния съвет на БЧК.

„Предстоят есенно-зимните месеци. Тогава много социално слаби хора и майки с деца изпадат в трудно положение и трябва да осигурим тяхното хранене. Надяваме се в рамките на тези две седмици да съберем известно количество пакетирани храни, с които да направим тази социална трапезария.”

Приемат се брашно, макаронени изделия, зрял фасул, леща, олио, ориз, захарни изделия и сол. Даряват се и консервирани продукти, както месни, така и зеленчукови консерви.

Статистиката от предходните години показва, че около стотина души се отзовават всеки ден на апела на БЧК. Заради потока от хора червенокръстци предпочитат да търсят помощта на хората в големите търговки обекти.

„В първия ден от кампанията на този пункт нашите колички бяха препълнени. Около 100-120 кг храни в рамките на два часа бяха дарени само в този магазин, а в акцията се включиха общо пет магазина. Надяваме се в рамките на две седмици да постигнем значителен успех.”

Халил Салиев добави, че при такива организирани кампании българинът е склонен да дарява.

В програмата „Хранителна банка“ на пловдивския Червен кръст фирми или граждани могат целогодишно да даряват пакетирани хранителни продукти. Благодарение на щедростта на големи компании и на обикновените граждани, чрез социалните трапезарии на БЧК всекидневно се осигурява топла храна през студените зимни месеци на около 150 социално слаби граждани на Пловдив. Всеки ден от 17:00 до 19:00 часа, до 8 юли всеки, който иска да се включи в кампанията, може да го направи в един от петте търговки обекта.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top