Войводите: Корумпирани събират таксите за Синя зона

Синя зона в Пловдив

Има корупция при събирането на таксите за Синя зона в Пловдив, съобщи лидерът на ВМРО-БНД под тепетата Александър Сиди. По думите му инкасаторите по улиците непрекъснато ощетяват общинската хазна, като не издават касови бележки и не дават талони на водачите, които спират в уличките в центъра, а прибират парите в джоба си. „Кметът знае за това и възнамерява да постави автомати, но щатът е раздут и голяма част от приходите отиват за издръжката му“, коментираха патриотите.

„Около 3,7 млн. лв. влизат годишно в хазната от Синята зона, но тези пари не отиват за подобряване на инфраструктурата и изграждане на буферни паркинги“, посочи Сиди. Той обяви, че войводите ще настояват на сесията утре цената за час престой в синята зона да се увеличи от 1 лев на 1,01 лв. „Не сме съгласни с предложението на администрацията цената за паркирането в центъра да се увеличи на лев и 50 ст., както е заложено в измененията на наредбата. От това в хазната ще влязат нови 2,5 милиона лева, но това ще е за сметка на данъкоплатците.

„С това увеличение двойно се компенсира намаляването на данък МПС“, допълни Сиди. А Слави Георгиев от НФСБ посочи, че предложението шофьорите да се таксуват и в събота, цели да накара пловдивчани да си плащат за съботната разходка по Главната със семейството си.

„Искаме да има разделение на градските зони на синя и зелена, тъй като не може да се сравняват паркоместата до Трето РУ, където почти не се паркира, с местата по ул. „Отец Паисий“, където е супернатоварено“, допълни още Сиди. Според войводите има вариант да се въведе диференциация в заплащането и таксите да са различни.

На сесията утре патриотите ще поискат освен минималното увеличение с 1 ст., да се оптимизира синята зона и да се въведе изцяло електронно и машинно таксуване, за да няма корупция. Ще настояват също 30% от приходите да влизат във фонд за изграждане на буферни паркинги и инвестиции в инфраструктурата, а общината да прецизира Програмата за продажба на общински имоти и да реши, кои от тях стават за такива паркинги. В противен случай общинското ръководство трябва да се замисли за закупуване на частни терени за тази цел, посочи Слави Георгиев.

Даниела Добрева

Даниела Добрева следи новините от Пловдив, Асеновград и региона

Подобни статии

Top