Ева от Пловдив разкрива тайните за перфектна форма с тае бо

еъъ

Евелина Талева е родена в Пловдив и въпреки, че е само на 22 години, вече е признат и търсен инструктор по тае бо. Тае бо е уникална фитнес система – комбинация от бойните изкуства тай куон до, бокс, карате и аеробика, създадена от телевизионната звезда и 7-кратният световен шампион по карате Били Бланкс.

В Америка тае бо се превръща в хит преди около 17 години, като сред най-известните му последователи е Памела Андерсън.

Преди 4 години Ева заминава в София, за да следва туризъм и още в началото решава да се заеме с някакъв вид физическа активност. Започва с тренировки по аеробика, след това със степ аеробика, а в последствие посещава и уроци по зумба. Голямата си любов в спорта обаче открива в лицето на тае бо.

Като по-малка Ева се е занимавала активно 6 години с плуване и около година със салса. В спортен комплекс „Славия“ в София с помощта на инструктора по таекуондо Емил Младенов тя пробва и по екзотични и наскоро навлезли в България спортове.

Ева признава, че в началото тренировките по тае бо са били много тежки и трудни. В последствие обаче тя успява да се запали до такава степен, че започва да посещава тренировките дори по два пъти на ден.

Хореографията в тае бо е изградена на основата на серия от удари и аеробни стъпки, на фона на ритмична музика. Спортът е изключително полезен за сърдечно-съдовата система, помага за кръвообращението, разтоварва стреса и разбира се, помага за извайването на фигурата. Постепенно тялото се променя, мускулите се стягат и това води до повишаване на тонуса и самочувствието.

„Това, че виждах как доста по-възрастни от мен хора се справят с лекота с упражненията ми даде допълнителен стимул да се усъвършенствам и да продължавам“, споделя пловдивчанката. Освен тренировките, тя гледа и доста клипове с тренировки в мрежата.

В началото пловдивчанката се занимава само любителски и никога не е мислила да става инструктор. Един ден обаче треньорката й по степ аеробика й предлага да проведе няколко занятия и така Ева за първи път се изправя пред пълната зала в ролята на ръководещ заниманията.

Първата й работа е като спортен аниматор в Албена, където обучава чуждестранни туристи, а самите тренировки са по-леки и с намалено времетраене – от 60 на 30 минути. Признава, че в началото е изпитвала сценична треска и се е притеснявала дали ще покрие очакванията на хората срещу нея. Постепенно обаче свиква с вниманието и работата се превръща в истинско удоволствие.

Комуникацията й с различни хора по време на тренировките в Албена й дава един летящ старт и й помага да придобие ценен опит. През ноември миналата година Ева за пръв път започва да преподава и в зала на ул. „Гладстон“ в Пловдив.

Сега предстои да започнат и курсовете в Пловдивския културен институт, които са специално за начинаещи. Ева съветва всички, които имат интерес към тае бо да посетят поне няколко тренировки преди да започнат да се занимават самостоятелно.

Важно е да се научи правилната техника на изпълнение на упражненията, в противен случай може да се загуби мотивацията и дори да се стигне до нежелани контузии, казва тя.

Тренировки по тае бо могат да се изпълняват два, три или четири пъти в седмицата, като всичко зависи от желанието, мотивацията и времето, с което трениращият разполага. Обикновено за около две седмици всеки може да влезе във форма и да свикне с темпото и натоварването.

Терминът Тае Бо, се състои от две думи „Тае“, което на корейски означава крак и е свързан с ритниците и работата за долната част на тялото и „Бо“- съкратено от „box“, идва от бокса и се отнася за комбинациите за горната част на тялото.

Всяка тренировка е с продължителност 60 минути, като първите 5-7 минути са за задължителна загрявка, следващите 20 са за удари с краката и ръцете, упражнения с гирички, коремни преси и за стягане на бедрата и седалището. Упражненията се изпълняват индивидуално и няма опасност трениращите да се наранят по време на контакт помежду си.

Ако искате да постигнете максимален ефект от тренировките е добре са ги съчетае с хранителен режим. Ева препоръчва да не се храните два часа преди и два часа след тенировка, както и да се пие много вода. Самата тя не спазва конкретни диети, стреми се да се храни здравословно и пълноценно.

Тае бо се посещава от хора от 16 до 40 години, като преобадаващата част са жените. Мъжете предпочитат фитнеса и упражненията с тежести, а и се притесняват, когато видят толкова жени на едно място, с усмивка завършва Ева.

 

 

 

 

Петя Терзийска

Петя Терзийска следи новините от Пловдив, Асеновград и региона

Подобни статии

Top