Забавлявайте се и сваляйте килограми с Канго Джъмп в Пловдив

10313356_1567257240218188_4083807715366400793_n

Kango Jump тренировката е аеробика, практикува се със специални обувки, които имат както тренировъчен, така и рехабилитационен характер. Това дава възможност на хора от всички възрасти  с различно тегло и подготовка да се включат в забавния и иновативен начин за повдигане на тонуса.

Нина Трендафилова е лицензиран инструктор по Kango Jump в Пловдив. Около 8 години се е занимавала с джудо, преди 2 години открива кангото по време на презентация на спорта в града под тепетата, а от около година активно практикува и преподава Канго.

Както всяка жена, така и Нина е имала своите недостатъци във фигурата, с които е искала да се пребори. В случая това е бил кошмарът на всяка дама – целулитът. Признава, че е пробвала всякакви методи, но едва след като започва да се занимава с канго, успява да се отърве напълно от проблема.

След като придобива достатъчно добра физическа издръжливост и увереност, Нина преминава през курс за инструктори, учи се от най-добрите в страната и днес вече е една от тях.

За да практикуваш Kango Jump, не е нужно да притежаваш специална физическа подготовка или да си спортувал преди това. Възрастови ограничения също няма, могат да тренират както деца, така и възрастни, казва Нина.

Kango Jump има няколко програми – Dance, Discovery, Power, Boot Camp. В своите часове Нина преподава Power, която е най-техничната и натоварваща от четирите. Boot Camp, който тя също практикува, пък е най-силовата тренировка и включва тичане, лицеви опори, коремни преси, набирания, като всичко е пригодено спрямо възможностите на групата.

Тренировката е натоварваща, но лесно изпълнима и за около час се изгарят с 20% в повече калории в сравнение с конвенциалната аеробика. Започва със загрявка, след това следва предаеробична част и се преминава към същинската Power част, която е с продължителност 40-45 мин. Последните 15 мин. се работи с гирички или се изпълняват упражнения на земя, както и разтягане.

При всяка тренировка лимфата се раздвижва и в това се крие тайната на отслабването и отърваването от целулита. За да има максимален ефект, Нина препоръчва да се тренира 3 пъти седмично, като по-важно е да се следят обиколките на тялото, а не толкова килограмите.

Освен много забавен, оригинален и здравословен начин за поддържане на форма и сваляне на излишни килограми, тренировките по Канго имат още куп други предимства. Благодарение на батутния механизъм се намалява натоварването на ставите, долната част на гърба и гръбначния стълб с около 80%.

Това е и идеален начин за възстановяване след травми чрез подобряване на трофичната мускулатура, сухожилия и заздравяване на костната структура. Подобряват се стойката и баланса, увеличава се силата и издръжливостта, в резултат на мощно освобождаване на ендрофини, стресът значително намалява.

В България вече има над 50 клуба и 100 лицензирани инструктори. Много е важно, човекът, който ви обучава да е много добре подготвен и да съобрази тренировката с подготовката на групата, обяснява Нина.

Тя споделя, че мъжете тръдно се престрашават да пробват необичайния спорт, затова в групите преобладават дамите. Много хора първоначално се притесняват и при вида на обувките, тъй като смятат, че няма да моат да запазят равновесие и да се справят с упражненията. Обикновено още в първите минути тази психологическа нагласа се преодолява и те разбират, че обувките всъщност са много удобни, казва Нина.

Нина води тренировки по Канго всеки делничен ден без четвъртък в Пловдивския културен институт, а в събота сутринта и на открито в парк Лаута.

Кангото е като наркотик, щом веднъж опиташ да поскачаш, то е сигурно, че няма да се откажеш лесно. А след като забележиш и резултатите след първите няколко тренировки, то вече си наистина влюбен, завършва Нина.

 

 

 

 

Петя Терзийска

Петя Терзийска следи новините от Пловдив, Асеновград и региона

Подобни статии

Top