Защо Пловдив не е облепен с предизборни плакати

Предизборни плакати в Пловдив

„Повече деца във всяко българско семейство – повече млади сили за Родината”. Едва ли има човек, който не си спомня някои от заветите на партията от преди 9 септември. Независимо дали ни харесва или не, трябва да признаем, че социалистическите пропагандатори вършеха работата си .

И затова сега има различни кавър-версии. Затова и в навечерието на парламентарните избори човекът отново става център на всеобщата загриженост на политиците.За разлика от предишните избори, когато партиите залагаха на плакатна война и ликовете на техните лидери грееха от всеки билборд, този път подходът е различен. Голяма част от политическите централи наблягат на ограничени агитациони материали.

Очакванията на специалистите обаче са, че настоящата скучната и вяла предизборна кампания ще се нажежи с наближаването на 5 октомври. Надлепватването с предизборни плакати според пловдивчани е израз на скудоумна партийна политика, въпреки че афишите и плакатите са в пъти по малко.

Една от причините според анализатора Светозар Гледачев е, че на българина са му омразнали политическите скандали. Другото обяснение за липсата на плакати са рекламните специалисти, които вече работят с партиите. Точно те съветват лидерите, че хората не могат да бъдат накарани насила да гласуват.

Възгледите на големите играчи в политиката обаче не се приемат от по-малки или новосъздадените партии. Според политолозите най-масово разпространяваните плакати ще изигрят лоша шега на собственика им Николай Бареков. Гледачев казва, че плакатните войни са остарели и вече са отживелица.

„ Афишите вече не привличат хора и нови гласове. Сега по важни са медиите, а сраженията се водят в интернет” . Засилване на кампанията се очаква в последната седмица, но от партията на Бойко Борисов. Всички социолози му казват, че ако има електорална маса, която не е решила да гласува и при положение , че обере една част от нея той може да има и 115 депутата,, категоричен е Гледачев. Според него има вариант да се сформира коалиция с друга малка партия и тогава мнозинството в парламента ще бъде ясно от самото начало.

Най-доволни от липсата на големи площи налепени с плакати са служителите на общинското предприята „Чистота”, които винаги при последните избори чистят останките от ашифи. Според наредбата три дни след изборния ден партиите и коалициите трябва да премахнат поставените от тях агитационни материали. Директорът на Общинския инспекторат в Пловдив твърди, че срокът никога не се спазва.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Top