Как да променим живота си само за 1 месец?

спокойствие

Руският блогър  Светлана Покревская начерта план, който ще ни помогне да направим това.

Според блогърката всяка седмица трябва да изпълняваме по три задачи, които задължително да вмъкнем в ежедневието си. И да изпълняваме в продължение на цял месец. В идеалния вариант – и по-дълго, но всеки си решава сам!

Седмица първа: Да пречистим тялото и съзнанието си

  1. Ставаме рано, около 6 сутринта. Това е времето, което можем да отделим за себе си. Времето, което никога не ни стига през деня. Ще се насладим на тишина и спокойствие, ще можем спокойно да се занимаем с работата си, докато близките ни спят. Това е идеалното време за сутрешните ритуали, за настройката на тялото да изживеем деня на макс. Мързелът, нежеланието за ранно ставане, това съвсем не са показатели за умора, а по-скоро за това, че не искаме да живеем живота си. Защо да ставаме от леглото – утрото е гадно, градски транспорт, работа… Но ако първата ни мисъл е „По-скоро да дойде утрото – това е нов ден!“. Със сигурност едва ли с такива усещания ранното ставане ще е проблем.
  2. По-лека храна. За градивни промени ще ни трябва огромна енергия. Вероятно сега тя отива за това, да поддържа организма ни в нормално, функциониращо състояние, въпреки влиянието на алкохола, цигарите, тежката мазна храна, скарата, сладкото. Всеки има свой списък с такива слабости. Но е добре да ги задраскаме. И да изберем такъв вид хранене, какъвто ни се струва правилен. Например вегетарианство и суровоядство. Или просто по-лека храна. Едно е ясно: алкохолът, чипса, газираните напитки, полуфабрикатите, джънк фуудс – те не влизат в нито една концепция за здравословно хранене. Затова трябва да ги изключим. Порциите – да ги намалим и да не се наяждаме преди сън. За останалото – да слушаме организма си или диетолога. Най-важното е да не натоварваме организма си със свръхзадачата да смила и преработва токсини. Напротив, трябва максимално да го облекчим и да се храним с лека, здравословна, вкусна храна. За организма ни това ще бъде щастие, а за нас – енергия за действие.
  3. Спорт. Тонусът и физическото здраве са задължително условие за духовното здраве. Така че трябва да събудим живота в умореното тяло. Може чрез йога, бягане и танци. Или по друг начин. Трябва да се стараем  всеки ден да се движим повече – да играем пред огледалото преди работа, да се откажем от асансьора и да ползваме стълбите…

Седмица втора: Да разчистим пространството, делата и обкръжението

  1. Разчистване на пространството. Изхвърляме всичко! Подреждаме всичко в къщи, за да бъде на мястото си. Всяка вещ в нашия дом заема не само място, но и късче от енергията ви. Да оставим само наистина полезните и нужни неща. Тези, които ни радват, които ни вдъхновяват, които обичаме. Например: ако и до днес храним хамстер, подарен ни от любимия на 14 февруари 2014 година, а с любимия отдавна сме се разделили, на подобен „позитивен“ спомен не му е мястото в къщи. Махаме го със сигурност! И така ще ни стане по-леко. Особено ако след това изчистим праха и измием пода.
  2. Разчистване на работата и обкръжението. Да си с помним колко години се каним да научим английски. А колко пъти обещаваме да отидем на село, за да видим леля си? А колко точки от предновогодишния списък за следващата година пренасяме за по-следващата? Да си спомним за всички подобни обещания, дадени на себе си и на другите. И да решим какво да правим с тях. Вариантите са два: да ги изпълним и да се откажем от тях завинаги. Но ако не може да ги зачеркнем с лека ръка, като например леля си – най-добре е да отидем при нея веднага, още утре. Да си свършим работата, вместо да я влачим зад себе си, заедно с недоволството от себе си.
  3. Разчистване на обкръжението. Да завършим всички отношения, които ни дърпат назад и ни вкарват в депресия. Да се откажем да общуваме с тези, които вечно ни критикуват и вечно са недоволни от нещо. От тези, с които не ни е останало нищо общо. От тези, от които няма на какво да се научим. И да се научим да си тръгваме, да казваме „Не!“. Да си разрешим да бъдем неблагодарни, невъзпитани, луди, кучки дори, ако такава е цената на свободата.

Седмица трета: Планове, цели и мечти

  1. Да започнем да записваме и да изпълняваме плановете си. Останал ни е списък със задачи от миналата седмица. Дали това ни кара да запретнем ръкави веднага? Ако не, може би си струва да зачертаем от него още няколко точки. Или да ги изпълним и след това да ги зачертаем. И в двата случая ни очаква прилив на сили и желание да живеем. А също – да допишем това, което ни кара да предчувстваме хубави неща. Да си спомним какво обичаме или сме обичали. Да не забравяме да планираме не само работата и парите, но и почивката, времето с приятели и любимия, времето за себе си (това всички го забравяме). Трябва да напишем такъв план, какъвто ще ни се иска да изпълним. От който ще треперят коленете ни и ще ни сърбят ръцете. Да напишем от живота си книга, която на нас ще ни бъде интересно да прочетем. А към тази книга да добавим точните срокове и стъпки.
  2. Списък на невероятните неща. Ето какво представлява: да напишем списък с мечтите си, които няма да се сбъднат никога. Дори и тези толкова невъзможни мечти, в които не вярваме изобщо. Да премахнем критика в себе си и да си представим, че всички възможности на света са в краката ни. И трябва само да щракнем с пръсти и да имаме всичкото време, пари, необходимите връзки, всички таланти, които ни трябват. Какво бихме искали? А може списъкът да се сбъдне!
  3. Да планираме всеки ден. Всяка вечер да пишем план за следващия ден. Макар че, казват, човек предполага, а Бог разполага. И все пак – дори да е кратък, съвсем примерен, план трябва да има. И е важно да бъде от предната вечер.  Даже ако на следващия ден дори не си спомняме за този план, нашата производителност ще се повиши в пъти. И още: да не забравяме за глобалния план и да си задаваме въпроса – натам ли се движим? А накъде? А движим ли се изобщо нанякъде? А защо?

Седмица четвърта: Да разширим границите

  1. Да опитаме да живеем иначе. Да отидем на работа по нов път. Да отидем в ново кафене или в много скъп магазин. Да опитаме нов вид спорт. Да опитаме това, което никога не сме правили. Всеки ден да се занимаваме с обичайните неща, питайки се – какво по-различно мога да направя точно сега? Трябва да създадем у себе си навик да опитваме нови неща и постепенно да избягваме утъпканите пътеки.
  2. Да излезем от зоната на комфорта. Разбира се, дори всички предишни точки, ако сме ги изпълнили, вече са ни извели от зоната на комфорта. Но сега ще отидем още по-далеч – ще погледнем в очите страховете си. И не само това – ще се опълчим срещу тях. Страхуваме се от височини? Отиваме да скачаме с парашут. Страхуваме се от шефа – отиваме при него със свежи идеи. Страхуваме се от непознати – отиваме на среща с непознат. И при това сами, за да не се крием зад разговора с приятелките.
  3. Да почиваме. Разбира се, че не трябва само да работим! Само почивка със задължително излизане от къщи, изключване на интернета и задължително сами. И задължително да потърсим връзка със себе си. Какво беше това? Как премина всичко, какви промени настъпиха? И как да живеем оттук нататък, след всичко това?

Това, което ни очаква по средата на този път, ще надмине очакванията ни. Изпълнявайки тези простички правила ежедневно, вмъквайки ги в живота си, ще почувстаме хармония, всемогъщество, ще видим живота в края на тунела и пътечката, която ще покаже верния път. С времето тя ще се превърне в голям път. Звучи много патетично, но е така!

Източник: adme.ru

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top