Как да се справим със следпразничната депресия?

Празнична депресия

35% от хората изпадат в депресия при завръщане на работа след продължителни празници или отпуска. По-тежко е положението при тези, които са познати като работохолици.

Най-сериозните оплаквания при следпразничната треска включват аритмия – сърцето бие нерегулярно, учестено с моменти на забележимо забавяне. Дишането е повърхностно, усеща се накъсано. Изпитва се дискомфорт в гърдите и обща физическа слабост.

В повечето случаи симптомите се появяват след натоварване на организма. Празниците са свързани с веселие, но и с напрегната динамика по подготовката им. Периодите на бодърстване в тези дни продължават повече. Освен това на празничните събирания се изисква активно участие и присъствие, което лишава от възможността за отпускане и релакс.

По принцип, само заради изместването на часовия режим, организмът се стресира. Появата на проблеми със сърцето на този фон не изглежда изненадваща, още повече, че консумацията на тежка храна в обилни количества, алкохол и тютюн натравят организма. Състоянието може да се влоши и от наченките на настинка и опитите да се предотврати, използвайки познатите лекарствени средства, отпускани в аптеките за целта без рецепта.

Сърдечни проблеми след почивката се срещат особено при употреба на наркотични средства – кокаин, крак, марихуана и други, както и при прием на медикаменти, спомагащи редукцията на теглото, като ефедрин, медикаменти срещу настинка, при прекомерна употреба на кофеин, никотин и алкохол.

Как да се преодолее синдромът на следпразничната треска?

Не бива да се забравя, че организмът ни все пак е с ограничени възможности и следва да предвидим и достатъчно време за почивка между активните занимания по празниците.

По принцип достатъчен е един ден след последното парти, за да влезем във форма, така че в този ден преди всичко се наспете.

Сънят е основното необходимо условие, за да се чувстваме с присъствие, дори и да се налага да станем от леглото по обедно време, а защо не и по-късно. Един час сън или отпускане в леглото следобед също не са излишни.

В часовете за активна почивка следва да се даде на тялото пълен комфорт, а съзнанието да се откъсне от познатите ни битови дразнители. Отпускащата музика е от полза за релакса, но шумът от телевизора има точно обратния ефект.

По време на почивката следва да сме наясно, че и употребата на алкохол, мазнини, никотин и други действат като отрова на организма и сърцето, поради което следва да се предприемат действия, които да „почистят” остатъчния им ефект при метаболизма им.

Вместо отново да се храните обилно, наблегнете на леката храна, но хапвайте 5 пъти през деня в количество преди да изпитате ситост. Храната следва да е богата на антиоксиданти. Пресният сок от плод, богат на витамин С е задължителен, при невъзможност се ориентирайте към 100% натурален от изпитан производител, придържащ се към стандарт за качество. За целта, освен портокалът, е подходящ сокът от: мандарината, грейпфрут, киви, лимон, ябълка, череша, ягода, горски плодове.

Отхвърлете мислите за всякакви задължения, последният ден също е част от почивката.

Отделете поне един час за разходка на чист въздух навън преди вечеря и лягане.

А работата, тя е нещото, което ни се отдава и следва да пристъпим към нея със същия ентусиазъм, с какъвто сме я желали преди.

Източник: puls.bg

 

 

 

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top