Калин Врачански спука гума на път за екзекуцията си в Пловдив (СНИМКИ)

teatyr (23)

Актьорът Калин Врачански спука гума, докато пътуваше за Пловдив с мотора си, и закъсня за старта на първата репетиция на най-новото заглавие в афиша на Драмата – „Няма ток за електрическия стол“.

Задъхан, но позитивен и усмихнат, любимецът на публиката нахлу в малката репетиционна зала на театъра, светкавично свали коженото яке и се включи във вече започналия работен процес. Директорът на Драмата Кръстьо Кръстев пък побърза да отвори шампанското, за да тушира навреме лошия късмет.

Врачански ще си партнира в спектакъла заедно със значително по-опитния си колега от трупата на Пловдивския театър Красимир Доков. Калин ще се превъплъти в ролята на осъден на смърт, а Доков ще бъде неговият екзекутор. В спектакъла героите ще боравят с две основни оръжия – словото и мълчанието.

Има ли божия манипулативност в думите и ще може ли осъденият да се отърве само чрез вербалните си умения, предстои да разберем на 11 септември, за когато е насрочена премиерата.

Режисьор на спектакъла е Лилия Абаджиева, която призна, че за пръв път насочва вниманието си към модерен български текст. Тя не скри възхищението си от творчеството на автора на драматургичния тексат Александър Секулов и го определи като един от най-добрите родни романисти.

За избора си на актьори Лилия Абаджиева сподели, че се надява поколенческия сблъсък между Врачански и Доков, както и различията в опита и виждането им, да родят едно здраво и устойчиво партньорство. Още на първите репетиции на маса, режисьорката ще насочи вниманието на екипа към времето и превръщането му от философски детайл в работно обстоятелство.

Авторът на пиесата Александър Секулов призна, че предпочита театър, в който на сцената се борави с по-малко думи и сподели, че в „Няма ток за електрическия стол“ има цели 7-8 вида мълчание. Слушане, слушане и гледане, мислене, мълчание или дълго мълчание – независимо от кой вид е, то общуването без думи всъщност показва много.

По време на действието актьорите ще бъдат изолирани в специална камера, която на този етап бе представена само като проект върху белия лист. Любопитно е, че това ще е едно интерактивно пространство и зрителите ще виждат какво се случва вътре, докато Калин Врачански и Красимир Доков няма да могат да наблюдават публиката и реакцията й.

След като вдигна наздравица, Кръстьо Кръстев пожела на екипа лек и безпроблемен работен процес изаяви, че няма грам съмнение за успеха на спектакъла. „Името на Лилия Абаджиева е равносилно само на хубави и стойностни представления и за мен е чест, че тя ще работи в Пловдивския театър“, завърши той.

Петя Терзийска

Петя Терзийска следи новините от Пловдив, Асеновград и региона

Подобни статии

Top