Каназирева: Велоалеите създават риск за пешеходци, ако минават пред спирките (СНИМКИ)

spirka#385 -bul.Marica

Проектът за изграждането на велоалеи в Пловдив трябва да бъде частично променен, за да можем да ги използваме лесно и безопасно, предлага общинският съветник Дани Каназирева. Проблемът е, че някои от трасетата се прокарват пред автобусните спирки – т.е. между уличното платно и чакащите хора. Това създава не само риск, но и нарушава Закона за движение по пътищата и действащите наредби. По думите й само на бул. „Източен“ проектът се изпълнява правилно.

Дани Каназирева посочи и друг проблем – при строителството на част от велоалеите остава много тясно пространство за тротоари. В същото време Наредба № 2 за планиране и проектиране на комуниционно-транспортните системи на урбанизираните територии дава много ясни рамки за ширината на тротоарите – в зависимост от категорията на улицата, тротоарите трябва да са от 4,5 до 1,5 метра. Съветничката припомни, че тези нормативи трябва да се спазват навсякъде.

Тя предлага велоалеите да преминават зад автобусните спирки, като за пътниците да има обособени острови за слизане с широчина поне 2 метра. Предлагат се и пешеходни пътеки за пешеходците през велоалеите там, където има спирка. Според Каназирева може също да се маркира зоната пред спирката като споделена с пешеходците, катотова може да стане с различен цвят на настилката на велоалеята в тази зона или с обща маркировка с боя пред спирката. Там, където спира автобусът, може да бъдат поставяни павета, вместо червени плочки в участъците.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Top