Колко е полезна рибата за здравето?

Протеинова диета за отслабване препоръчват учените

Рибата е безусловна част от здравословния и пълноценен хранителен режим. Редица изследвания доказват ползите й за възстановяването и поддържането на здравето.

Специалистите по хранене препоръчват консумацията на риба поне 2 пъти седмично. Сред предпочитаните са бялата риба, лефер, херинга, скумрия, риба тон, сьомга, пъстърва, костур и шаран, които така или иначе предстои да сложим на трапезата си.

Сред доказано полезните съставки на рибата са омега-3 мастните киселини.

Според международен анализ, основаващ се на 15 проучвания, проведени в САЩ, Европа, Япония и Китай консумацията на риба 2-3 пъти в седмицата намалява риска от инсулт. Смята се, че за понижената опасност роля играят именно омега-3 мастните киселини.

Те допринасят за понижаване риска от инсулт чрез положителните си ефекти върху кръвното налягане и холестерола, обясняват специалисти.

Витамин D, селен и някои видове протеини в рибата също защитават от инсулт.

Проучени са и свойствата на омега-3 мастните киселини, които помагат за понижаване на риска от нарушен сърдечен ритъм, запушване на артерии. Имат благоприятно действие и за редуциране нивата на вредните мазнини.

За да се извлекат ползи от консумацията на риба за здравето на сърдечно-съдовата система от значение е обаче и начинът на приготвянето на рибата.

Редовната консумация на риба има ефект и срещу ракови заболявания.

Рибата е полезна и за емоционалното ни състояние. Учени откриват, че омега-3 мастните киселини, съдържащи се в рибата, допринасят за структурното подобрение в мозъчните зони, свързани с емоциите.

Източник: puls.bg/

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top