Началник гара пое отговорност за жп катастрофата в Италия

vl it

Началник гарата в градчето Андрия Вито Пикарета пое частична отговорност за смъртоносния челен сблъсък на два пътнически влака във вторник в областта Пулия, съобщи БГНЕС.

Катастрофата стана на участък с един коловоз, където движението се управлява от началник гарите, които комуникират по телефона пряко с машинистите – система, която италианските власти наричат „рискова”.
„Аз съм един от тези, които пуснаха влака да продължи”, каза Вито Пикарета пред в. „Стампа”.
„Имаше известно объркване, влаковете закъсняваха”, допълва железопътният служител.
Пикарета изтъква, че не е единственият виновен, а всички обвиняват единствено него. „Аз също съм жертва”, изтъква началник гарата.
Едната пътническа композиция от 4 вагона трябвало да изчака на гарата до идването на другия
пътнически влак, преди да тръгне по маршрута между Корато и Андрия. Разрешение да потегли машинистът получил по телефона от началник гарата.
Разследващите са установили, че единият от влаковете се е движел прекалено бързо и смятат, че сблъсъкът е резултат от човешка грешка.
Три влака, което значи един повече от обикновено, трябвало този ден да пътуват в този участък. Вероятно това е объркало началник гарата в Андрия, пише в. „Стампа”.
Началник гарата в Корато Алесио Порсели също е обект на разследване, защото е трябвало да види, че по трасето се движи влак.
Според „Стампа” жп линията е строена през 1965 година. За края на месеца е насрочена тръжна процедура за модернизиране на железния път, повишаване на системата за сигурност и изграждане на втори жп коловоз.
Около 55% от жп мрежата в Италия е еднолининейна. 150 милиона евро, отпуснати от Европейския фонд за регионално развитие за периода 2007-2013 година за изграждане на втора жп линия, къдeто е необходимо, почти не е използван, изтъква „Стампа”.
DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top