Пазя диета, а не отслабвам – защо?

Обикновено смятаме, че диетата е най-лесният начин да отслабнем, а това е дълбоко погрешно. За да бъде ефективна и безопасна, е нужно да се уточнят много нюанси – в противен случай рискувате да нанесете вреда на здравето си, а излишните килограми, вместо да намалеят, да се върнат умножени.

Когато избирате диета за понижаване на теглото, е нужно да се ръководите от няколко принципа, които ще ви помогнат да отслабнете без риск за здравето.

• Поставете си ясна цел – колко килограма трябва да свалите, докато сте на диета.

• Определете срок за реализация на тази цел, но бъдете реалисти – не си създавайте твърде голям стрес.

• Не избирайте диети, които ви обещават светкавично сваляне на килограми – обикновено те предизвикват йо-йо ефект, а дори отслабването да е ефективно, то ще бъде твърде мъчително.

• Помислете за влизането, но също и за излизането от диетата – ако след това се върнете към стария си ритъм на живот и хранене, ефект реално няма да има. В крайна сметка диетата е подготвителен етап за принципна смяна на начина ви на живот и хранене.

ОСНОВНИ ПРАВИЛА

Най-правилното отслабване е продължителното и плавно понижаване на теглото – по 0,5 кг седмично. Не вярвайте на диетите, които залагат на минимум калории (800-1000 ккал дневно) – това количество не е достатъчно за нормална жизнена дейност на организма и носи повече вреди, отколкото ползи.

Не се изкушавайте от екзотичните диети – метаболизмът ни обикновено не може да се справи с тези необичайни за него продукти и изпитва значителен стрес. Затова най-ефективни са диетите на основата на местни, обичайни за вас плодове и зеленчуци. Продуктите трябва да са ви вкусни – иначе бързо ще изгубите желание да спазвате диетата.

Пазете се от строгите монодиети – те предизвикват гладуване и може да ви причинят ред здравословни проблеми.

Ако трябва да свалите около три кг, заложете на диета за една или две седмици. Ако ви е необходимо да отслабнете с 5-10 кг, продължителността на диетата трябва да е 3-5 седмици, в менюто ви трябва да има много фибри, понижено (но не изключено) количество въглехидрати, като не се отказвате от месо и риба (но в по-малко количество).

Ако е нужно да отслабнете повече от 10 кг, следвайте описаните принципи за сваляне на 5-10 кг, но след един месец направете пауза от 1 – 2 седмици, след което се върнете на диетата за още един месец.

Източник: bolime.net

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top