Пет здравословни неща, които могат да ви убият

99666

Преди да започнете да хвалите йогата и кафевия ориз, прочетете тази статия, за да разберете как така наречените полезни за здравето ни неща, могат сериозно да ни навредят.

1. Йога


Да, някои от позите могат да нанесат на начинаещите сериозни увреждания, особено ако ги правят без надзор. Сред най-честите поражения на практикуващите са травми на врата, кръвни съсиреци, мозъчни увреждания… През последните години се наблюдава рязко увеличение на броя на хората, попаднали в Спешното, именно заради някои опасни йога-упражнения.

Съвет: Придържайте се изцяло към Шавасана, поне докато не усвоите до съвършенство опасните движения. Позата Шавасана е един от най-добрите начини да се научим да медитираме. Асаната подобрява храносмилането, кръвообръщението, регулира кръвното налягане, помага да преборим умората, успокоява ума.

2. Neti Pot/ Промивка на синусите

Практикува се от векове в различни части на света. Тази процедура за лична хигиена произлиза от Аюрведа и Хата йога. Някои промиват синусите си с цел лечение, а други за профилактика. С Neti Pot се прочистват праха и полипите, казват привържениците, какво обаче може да се обърка? Много! Ако използвате чешмяна вода, можете без особени усилия да си докарате смъртоносна мозъчна инфекция.

В САЩ Neti Pot вече е взела няколко жертви – те използвали чешмяна вода, съдържаща амеба, хранеща се с мозък.

Съвет: Използвайте само преварена, бутилирана или филтрирана вода.

3. Кафяв ориз

Ако търсите подъл начин да си отмъстите на някого, пратете му изкушаващи рецепти с кафяв ориз. Разследване на Американска асоциация на потребителите показва, че при тестване на стотици различни сортове са открити значителни количества арсен… Разследването показва още, че токсините в кафявия ориз са значително повече отколкото в белия.

4. Скара

О, ти се мислиш за толкова умен, когато ядеш почернелите от скарата или грила хрупкави и пържени храни! Но знаеш ли, че пилето на грил, например, се свързва с хетероциклични амини (HCA), известен канцероген, който се формира, когато месото е приготвено на високи температури?

Съвет: Вместо да изхвърлите летните барбекюта, минимизирайте приема на HCA чрез премахване на кожата от пилето на грил или изцяло преминете към Slow cooking – така нареченото бавно готвене на ниски градуси.

5. Витамини

Преди да посегнете към ежедневната си доза от „хапчета за здраве“, обърнете внимание на това: витамини А и Е са свързвани с повишена смъртност, включително от рак и сърдечна недостатъчност. Тези витамини съдържат високи нива на антиоксиданти, които в действителност могат да отслабят имунната система.

Източник: framar.bg

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top