Пешеходци или колоездачи по велоалеите?

veloalei (2)

Проектът за изграждане на 48 километра велоалеи в Пловдив е към своя край. От самото му начало досега той предизвиква много въпроси, негативни реакции и коментари у пловдивчани заради дребни и не толкова дребни неуредици при изграждането на алеите.

Още в началото на годината ви показахме проблеми при изграждането на велоалеите, които дразнят пловдивчани. И в момента има такива участъци, за които продължаваме да получаваме сигнали в редакцията на DCNEWS.

Един от тях е до основно училище „Петър Берон“, край което велоалеята, която все още се изгражда, ще заеме целия тротоар. Тук пешеходци и колоездачи ще си пречат един на друг.

То няма тротоар, та камо ли велоалея, къде да се движим ние, пешеходците, пита се Екатерина Михайлова, която срещам на велоалеята. Според нея велоалеите са добро начинание, но в Пловдив няма условия за това. По-добре да оправят тротоарите, допълва Михайлова.

Милуш Колев вече кара колелото си по недовършената велоалея и със сигурност е доволен от това, че я има.

Велоалеите са удобни, няма да се страхуваме от колите, докато караме, така че това е много хубаво. Ще ги ползвам редовно, категоричен е колоездачът. Но се притеснява, че ако няма тротоари, велосипедисти и пешеходци ще си пречат.

Едно от интересните решения при изграждане на велоалеите е разположението им на големите мостове над Марица. Там те са разположени само от едната страна. На някои от мостовете велоалеите са маркирани и за пешеходци, и за велосипедисти – като например моста на Адата. На мостът на бул. „Васил Априлов“ обаче не е помислено за пешеходците. Тук от западната страна на съоръжението може да се движат само колоездачи, а пешеходците трябва да вървят от източната страна. А как точно ще преминат от едната страна до другата – не е ясно.

Докато разсъждавам как ще стане това, на велоалеята срещам Елена Атанасова. Питам я дали знае, че няма право да върви от тази страна, тъй като алеята е маркирана само за велосипедисти, а тя ми отговаря:

Да знам. Но смятам, че трябва да има и за пешеходците място, не само за колоездачите. И че трябва да е разделен тротоарът не само за колоездачи, но и за пешеходци, като шофьор знам колко е важно да има специално място за велосипедистите, но и пешеходците трябва да има къде да вървят, казва Атанасова.

Въпроси у пловдивчани предизвиква и велоалеята която преминава от бул. “Мария Луиза“ през подходите към бул. „Цар Борис Трети Обединител“ – край Католическата катедрала и по ул. „Св. Петка“. Тя е направена с червена боя върху самото пътно платно, без да е отделена с бордюр от останалата част на улицата. От общината обясниха, че това е така, тъй като велоалеята не е по първоразрядна улица и не се налага тя да бъде отделена с физическа преграда.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Един коментар

  1. гошо написа:

    Вие медийте трябва, да разследвате този случай! Тези алеи пречат! Взеха се едни пари, но никой не каза нищо, а само се шушука…

Top