Потребители ще участват в проверки по техни сигнали в Пловдив (СНИМКИ)

potrebiteli (2)

Потребители ще участват в проверки по техни сигнали в Пловдив и региона, съобщи пред DCNEWS директорът на Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите в Пловдив /КЗП/ Таня Димитрова. Инициативата ще се случи за първи път в страната на 15 март – Световния ден на потребителите. Тогава тези от хората, които подадат жалба или сигнал в офиса на Регионалната дирекция на ул. „Васил Левски“ в Пловдив, ще бъдат приканвани да участват и станат свидетели в проверката по техния проблем, обясни Димитрова.  По думите й целта е потребителите да познават, отстояват и търсят правата си, а търговците да се съобразяват с тези права.

Днес следобед в МОЛ Пловдив отвори врати първото по рода си „Училище за потребители”.  Инициативата е на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ и бе част от национална едноименна кампания по повод Световния ден на потребителите – 15 март, която се проведе едновременно в 6 града в страната – София, Пловдив, Варна, Русе, Бургас и Монтана. Датата се чества, за да се фокусира вниманието на гражданите върху техните права, когато купуват стоки или ползват услуги.

Идеята на „Училището за потребители” е в обичайната среда за пазаруване експерти на КЗП да придружат посетители на търговския център в някои от магазините, за и да им покажат важните стъпки, докато правят техния избор или когато решават да купят нещо, обясни пред репортер на DCNEWS директорът на Регионалната дирекция на КЗП в Пловдив Таня Димитрова.

„Пловдивският офис обслужва шест области – Пловдив, Стара Загора, Хасково, Пазарджик, Кърджали и Смолян. Все повече потребителите познават и търсят двоите права. По-често опират със сигнали, запитвания и жалби до КЗП. Средно на месец между 170 и 210 са подадените жалби и сигнали в офиса ни. Хората се оплакват предимно при рекламация на закупена стока от мобилен оператор, но това най-често се случва, защото самият потребител не е получил предварителна информация, разписал е договора си без да го прочете и едва след седмица-две установява нещо, което не е заявил в него – допълнителна услуга или Интернет“, посочи Димитрова.

Днес на всички входове на МОЛ-а експерти на КЗП посрещаха хората с щандове и брошури и им разясняваха възможностите, които имат, за да защитят правата си. „Спират се предимно хора на около 40-50, коментираха служителите на дирекцията.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top