Ретро локомотив – „Баба Меца“ вози на Лазаровден и Цветница

vlak

На два от най-обичаните пролетни празници, Лазаровден и Цветница, „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД кани своите пътници на атракционно пътуване до Черепишкия манастир.

На 23 и 24 април 2016 (събота и неделя) най-мощният парен локомотив у нас – Баба Меца, ще поведе композиция от четири вагона по маршрут София – Черепиш – София.

И в двата дни, празничният влак, с уникалния ретро локомотив, на който някога е работил като огняр и самият Вапцаров, ще мине през живописното Искърско дефиле, за да отведе желаещите до един от най-интересните и стари манастири в България. Историята на Черепишката обител датира още от Средновековието и през годините се свързва с имената на Пимен Зографски, Софроний Врачански, Иван Вазов и Алеко Константинов.

Влакът потегля по разписание точно в 09:15 ч. от Централна гара София и пристига на гара Черепиш в 11:10 ч. На място, монасите от местната обител ще посрещнат гостите и поклонниците. Освен да посетят храма, туристите ще могат да разгледат и музейната част на комплекса. Композицията тръгва обратно в 14:00 ч. и пристига в София в 15:55 ч. и в двата дни.

Двупосочните билети за специалното изживяване са на цена 17 лв. (с включени запазени места) и влизат в продажба от днес (12 април). За най-нетърпеливите ще има и промоционален пакет за двама на цена от 28 лв. до изчерпване на ограничените бройки. Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно, но без запазено място. Възрастта им се удостоверява на местата за продажба с копие от акт за раждане. Децата до 10 години пътуват задължително с придружител. Един възрастен може да бъде придружител само на едно дете.

Билети за пътуването могат да бъдат закупени от касите за предварителна продажба на Централна гара София, както и от железопътните бюра в София, намиращи се в Центъра за комплексно транспортно обслужване на населението (ЦКТОН) в НДК и на ул. „Гурко” № 5.

Парният локомотив, известен сред феновете на железопътния транспорт с псевдонима Баба Меца заради уникалните си размери, конструкция и мощност, е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето. На него като локомотивен огняр е работил поетът Никола Вапцаров. Локомотивът е изцяло реставриран през миналата година и до момента е бил извеждан за експлоатация само веднъж при изключителен интерес от страна на публиката.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top