Супер храни, които помагат при свалянето на килограми

Предпразнична диета

Тъй наречените „супер храни“ са „складове на хранителни вещества“, които помагат да се изграждат костите и скелетът, да се предотвратят заболявания, да се подобри зрението и дори да се поддържа бистър и остър ум. Но знаеш ли, че последните изследвания показват, че тези храни може да помогнат и в борбата с наднорменото тегло, както и да запазиш добра форма?

Включи ги в своя хранителен режим, ще имаш голямо разнообразие и ще видиш ефекта на отслабване и поддържане на добра фигура!

Бял боб
Половин чаша бобени зрънца съдържат много фибри и почти 4г скорбяла, която спомага да се ускори метаболизма и да се изгарят мазнините.

Черен боб
Една чаена чаша черен боб съдържа 15г белтъчини и не съдържа ненаситени мастни киселини, като например други източници на протеини, като червеното месо.

Червен боб
Също съдържат протеини и фибри (повече от 5г на порция) и около 2г скорбяла, спомагаща отслабването.

Леща
Лещата е чудесен източник на засищаш протеин и фибри. Половин чаена чаша набавя 3,4г полезна скорбяла, която ускорява метаболизма и помага изгарянето на мазнините.

Овесени ядки
Богати са на фибри, затова една порция може да ти даде чувство на ситост през целия ден. Само половин чаена чаша овесени ядки съдържа повече от 4,5 г скорбяла, която ускорява метаболизма и изгаря мазнини.

Бадеми
Ядките са друга супер храна, богата на здравословни мазнини, които помагат да сваляш килограми.
Бадемите в частност могат да помогнат да отслабваш: едно проучване показва, че хора, които добавили бадеми към ежедневното си меню, свалили много повече от хората, които се хранели със същите храни, но не включили бадеми, а ги заместили с крекери, пълни с бързи въглехидрати и наситени мазнини.

Броколи
Сурови или сготвени, тези зеленчуци са добре познати със своите свойства да предотвратяват появата на рак, но наред с това съдържат много фибри и ускоряват обмяната на веществата.

Кафяв ориз
Кафявият ориз е по-здравословен и по-богат на фибри от популярния и почти лишен от хранителна стойност бял ориз. Половин чаша кафяв ориз съдържа 1,7г полезна скорбяла, която ускорява обмяната и помага за изгаряне на мазнините.
Наред с това, кафявият ориз засища, но не е много калоричен. Едно проучване показва, че жени, които са се хранили с храни, богати на „бързи въглехидрати“ (бяло брашно, бял ориз, бяла захар…) са качили три пъти повече килограми за шест години от жени, които са приемали полезна скорбяла.

Яйца
Яйцата обикновено се изключват от диетите за отслабване. Но на закуска те са чудесен източник на протеини, които могат да те заситят за дълго. Едно проучване показва, че жени с наднормено тегло, които се хранели с по едно яйце на закуска, отслабнали два пъти повече от другите, които започвали деня си със сандвич.
И не се притеснявай за холестерола: Проучването показало, че жените, които се хранели с яйца, нямали по-високи стойности на лошия холестерол от другите, които ядели сандвичи.

Картофи
Вярно е, че картофите са богати на въглехидрати, но те засищат три пъти повече от филия бял хляб. Те се нареждат наравно с портокалите в същото изследване по отношение на засищане. Освен това, те са богати на полезна скорбяла, която помага да се изгарят мазнините.

Сьомга
Не-мазните меса, източници на протеини, помагат да се чувстваш сит, без да добавяш мазнини. 50% от жените на възраст от 18 до 50 години обаче не знаят дали приемат достатъчно такива протеини чрез храната.
Включи в своето хранене сьомга. Тя е по-добър източник от червените меса и е много богата на моно-ненаситени мастни киселини. Изследване от 2001г. показва, че хора, които се хранят с богати на тези мастни киселини храни, свалили над 5 кг, за разлика от другите, които не приемали такива храни и свалили около 2,5кг.

Круши
Една круша съдържа 15% от необходимия прием на фибри за деня. Едно проучване показва, че жени, които са яли по 3 круши дневно, са консумирали много по-малко храна и са отслабнали много повече от другата група, които не включили круши в своя хранителен режим. Но не бели крушите: точно в кората се съдържат тези фибри, които засищат и ускоряват обмяната на веществата!

Банани
Бананите са супер храна, подходяща за отслабване и са в основата на правилното хранене особено за хората с Въглехидратен тип обмяна. Леко зелен, среден на големина банан ще те засити и ще ускори метаболизма ти със своите 12,5г полезна скорбяла. Дори зрелият банан е достастъчно полезен със своето съдържание на полезна скорбяла, почти 5 г.

Портокали
Нискокалорични, богати на вода, много хора не очакват кой знае какво от портокалите, но благодарение на високото си съдържание на фибри, портокалите се нареждат на първо място сред 38 храни, които австралийски учени изучавали по отношение на засищане. Това чувство може да помогне да ядеш по-малко при следващото хранене, дори през целия ден.

Грейпфрут
Дори да не промениш нищо друго в своя хранителен режим, а започнеш да ядеш по половин грейпфрут преди всяко хранене, това може да доведе до сваляне на около половин килограм седмично!
Вещество, открито в горчивия плод, може да понижи инсулина, хормон, отговорен за натрупването на мазнини, и може да доведе до загуба на тегло. В същото време грейпфрутът е богат на белтъчини и понеже съдържанието му е около 90% вода, може да те засити с малко.

Боровинки
Най-добре познати със своите свойства против стареене и като силен антиоксидант, боровинките, макар и много малки, съдържат много полезни вещества за сваляне на килограми: 1 чаена чаша ти дава чувство на ситост и около 4г фибри.

Авокадо
Няма причина да се боиш от това да ядеш мазнини, стига да са правилните мазнини.
Олеиновата киселина, която се съдържа в авокадото, е моно ненаситена мастна киселина и тя спомага да се потисне апетита и чувството на глад. Включвай по четвърт или половин авокадо в своя хранителен режим и гледай как мазнините по талията се стопяват. Авокадото е също добър източник на фибри и протеини

Черен шоколад
Всички любители на шоколада да кажат УРА! По едно парченце черен шоколад от време на време може да забави храносмилането и да даде чувство на ситост за дълго време, с което да се намали глада преди следващото хранене.
Черният шоколад е пълен с моно-ненаситени мастни киселини и проучванията показват, че хранене, богато на такива мастни киселини ускорява метаболизма и помага да се изгарят повече калории и мазнини. Може също да помогне да се намали желанието за ядене на солено, сладко или мазно.

Сирене
Прясното козе сирене и сиренето тип Фета съдържа мастна киселина, която помага да се чувстваш сит и да изгаряш повече мазнини. Потърси сирена, на които пише „От животни, хранени с трева“, тъй като те съдържат точно тази полезна мастна киселина.

Нискомаслено мляко
Същата полезна мастна киселина се съдържа и в прясното мляко, а протеините в него те засищат. Добавеният калций може също да бъде полезен. В едно проучване жени, които приемали от 1 000 до 1 400мг калций дневно, изгаряли повече мазнини от другите, които не приемали.

Зелен чай
Тази димяща гореща напитка хидратира като водата, но може да ти помогне да се чувстваш сит и да сваляш килограми. Освен това е много богат на антиоксиданти, които спомагат изгарянето на мазнините. Едно проучване показва, че 5 чаши чай дневно могат да помогнат да свалиш два пъти повече килограми, особено около корема и талията.

Червено вино
Ресвератролът, известният антиоксидант, открит в люспата на гроздето, спира натрупването на мазнини. Проучванията показват, че умерената употреба на червено вино води до по-тясна талия и по-малък корем, за разлика от хората, които пият концентрати. Пиенето на една чаша вино може да ускори изгарянето на мазнини в продължение на 90 минути.

Нахут
Тези полезни бобчета съдържат повече от 2г полезна скорбяла в половин чаена чаша нахут. Чудесен източник на фибри, протеини и полезни мазнини.

Кедрови ядки
Хората, които обичат ядки, не са длъжни да ядат само бадеми. Тези дребни ядки са също толкова пълни с моно-ненаситени мастни киселини и засищат чувството на глад и помагат за изгаряне на мазнините около талията и корема. Едно проучване показва, че заместването на наситените мастни киселини с моно-ненаситени довело до сваляне на килограми, без да се променя нищо друго в начина на хранене или движение.
Освен това те са много ниско калорични, така че спокойно можеш да ядеш повече от тях, без да изпитваш вина.

Ечемик
Тези богати на скорбяла зрънца са чудесна добавка към ниско-калорийно меню и добавят засищащи фибри и около 2г полезна скорбяла в половин чаена чаша ечемик.

Киноа
Друга полезна зърнена храна е киноа: богата на засищащи протеини. Ще се чувстваш по-дълго сит, ще приемеш по-малко калории и ще избегнеш преяждането при следващото хранене.

 

Източник: cooking-bg.weebly.com

 

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top