Транспортната схема в Пловдив няма да се разширява

avtobus_37

Общинските съветници отхвърлиха предложението за разширение на транспортната схема на Пловдив, за да може автобусите от градския транспорт да достигат до шестте индустриални зони на „Икономическа зона Тракия“.

Според вносителя Руси Панчев от партия „Атака” промяната ще има икономически и социален ефект за пловдивчани, които работят във фирмите и за жителите на околните села, пътуващи до Пловдив.

Предложението беше подкрепено с подписка от представители на фирмите в шестте индустриални зони. Руси Панчев припомни, че с последната промяна в закона за автомобилните превози е разрешено да се разшири общинската транспортна схема и на територията на съседни общини. Според него ежедневно хиляди пловдивчани пътуват до фирмите с лични автомобили и натоварват основните входно-изходни булеварди на Пловдив.

„Моето предложение беше да стартира една процедура. Той си има записан в закона ред. Това е много дълга процедура, за да кажа аз линия номер 100 примерно да се удължи. Това е въпрос и на обследванe“, каза Руси Панчев.

От трибуната на общинския съвет заместник-кметът по транспорт Александър Държиков каза, че промяната на този етап е невъзможна, защото след две седмици ще започне и оборудването на автобусите за електронното таксуване. Държиков допълни, че предложението е икономически неизгодно за община Пловдив.

„Всъщност едно бегло изчисление и то най-общо, показва, че увеличението на транспортната схема ще бъде с 4 милиона километра годишно. Това означава минимум 8 милиона лева повече компенсации за превозвачите, коментира Държиков.

Той беше категоричен, че промените в закона за автомобилните превози дават възможност с участието на областния управител и съседните общини да се направи удължение на маршрутната схема. Според заместник-кмета обаче са необходими икономически и финансови обследвания, а промените трябва да бъдат поетапни.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top