Търновалийски: Държавата да работи за Летище Пловдив, а не да го затваря

Пускат чартърни полети до Измир

Не може едно летище да работи като Плод- зеленчук, такава стъпка означава, че летище Пловдив ще бъде затворено, алармира на пресконференция народният представител от БСП Георги Търновалийски. Не трябва да позволяваме това да се случи. Шест месеца са спрени плащанията за нетърговски дейности, с които държавата подпомага летището, което е международно признато резервно и работи 24 часа в денонощието.

Предложението, направено от ГД ГВА за 30 % съкращаване на работно време и персонал означава само едно – то да работи от 6 часа до 22 часа, което реално означава затваряне на летище Пловдив.
Държавата през 2009 година инвестира в Летище Пловдив 40 милиона лева, а миналата година правителството на Пламен Орешарски даде глътка въздух на летище Пловдив, намалявайки размера на таксите, с цел увеличаване на пътникопотока и разкриването на нови авиолинии.

Свидетели сме, че две поредни правителства – служебното и това го поставят на колене, спирайки за шест месеца плащанията за извършени нетърговски дейности.
Народният представител внася питане до транспортния министър за намеренията на министерството за развитието на Летище Пловдив, което дори не е цитирано в Програмата на правителството, а там е дадена зелена светлина за развитието на едно затворено летище – това в Стара Загора, където се провеждат единствено изложения на селскостопанска техника.

В цяла Европа малките летища се дотират от държавата, за да се осъществяват на тях нискотарифни полети и да функционират като резервни, да се развива и регионът, обясни Търновалийски. Разбираме интересът да се развива националното летище София, ние нямаме против това, но искаме да се развива и летище Пловдив, да се дават същите преференции и на летище Пловдив. Европейските регламенти позволяват отпускането на оперативна помощ на малки нерентабилни летища по време на 10-годишен преходен период.

Максималният допустим размер на помощта е 80% за летищата, обслужващи до 700 хиляди пътници годишно. Това може да се прилага за летища, които играят важна роля за подобряването на регионалната свързаност. Авиокомпаниите ще могат да получават помощ, покриваща до 50% от летищните такси за нови дестинации, през период от 3 години, поясни Търновалийски. Такава трябва да е политиката и към летище Пловдив, което е от особена важност за развитието и на туризма, и на икономиката в региона, категоричен бе народния представител.

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top