Хормоналната диета ни прави слаби и щастливи

хормонална диета

Хормоналната диета представлява програма в 3 етапа, създадена за да балансира хормоните, да подобрява здравето и хранителните навици и да улеснява отслабването както при мъжете, така и при жените.

Балансирането на хормоналните нива е ключът към успешното отслабване, пълноценния сън, по-добрия тонус през деня, живот без стрес и без чувство на потиснатост, твърди натуропатът и автор на хормоналната диета Наташа Търнър.

Хормоналната диета трае общо 6 седмици и започва с двуседмична фаза на детоксикация, през която се ограничават до минимум храните с най-голяма алергенност и способност да причиняват възпаление и/или мигрена.

През тази първа фаза се отслабва с 2 до 4 килограма, като това включва и загуба на телесни течности. След това отслабването ще продължи, но с по-бавни темпове – по 1 килограм на седмица.

През втория етап на диета постепенно се прибавят отстранените храни и се наблюдава за признаци на нетолерантност към някой от тях.

И накрая, през третата фаза към режима, се включват йога, аеробни и силови физически тренировки, които имат за цел да подобрят силата, издръжливостта и емоционалния баланс на желаещия да отслабне.

Какво може да се яде

Хормоналната диета насърчава правилното, естествено и здравословно хранене, както и избягването на рафинирани и съдържащи консерванти храни.

Позволените през първата фаза (на детоксикация) храни включват безглутенови зърнени продукти, зеленчуци (без царевица), плодове (без цитрусови, сушени и консервирани), ядки, семена, риба, месо, фета или козе сирене, маслини, авокадо, ленено семе, рапично масло, яйца и соеви продукти.

По време на тази фаза се препоръчва приема на голям брой хранителни добавки, включително пробиотици, билкови екстракти за прочистване, фибри и рибено масло.

След фазата на детоксикация отслабващите влизат във втората фаза на диетата, която насърчава храненето с подходящите храни в подходящото време и избягването на разстройващи хормоналния баланс храни като фъстъци, царевичен сироп богат на фруктоза, големи риби съдържащи тежки метали, отглеждана в развъдници сьомга, стафиди, фурми, неорганични меса и кафе.

Непозволените храни в тази фаза включват рафинирани захари и зърнени продукти, транс мазнини, преработени меса, прекомерно количество наситени мазнини, храни съдържащи нитрати и повечето изкуствени подсладители.

Диетата препоръчва допълнителен прием на добавки като мултивитамини, витамин D, основни антиоксиданти, калций, магнезий и изолат от суроватъчен протеин. Препоръчва се също пиенето на много вода – поне 8 чаши на ден (1,5-2 л). В самата книга е включено и голямо разнообразие от рецепти, съвети за пазаруване и списъци с необходимите в храни.

Как работи хормоналната диета

Правилата, според авторката, са прости: Ако се храните с подходящите храни в подходящото време (на всеки 3-4 часа) и избягвате продуктите, разстройващи хормоналния баланс, ще постигнете и хормонално равновесие и ще отслабнете.

Мнение на експертите за хормоналната диета

Позитивните аспекти на режима включват обръщане на внимание на съня, намаляването на стреса, спортуването и здравословното хранене, смятат по-голямата част от диетолозите.

Въпреки това доста от тях са на мнение, че много от препоръките на диетата са ненужни, а някои дори опасни – например първият основен минус е приемът на големи количества хранителни добавки без да се указват препоръчителните за прием дози и без да се упоменат възможните взаимодействия с лекарства.

Детоксикацията е честа и основна част от повечето диети за отслабване, но ако имате здрав нормално функциониращ черен дроб, тя на практика не е необходима.

Ограничаването на толкова много храни през тази първа фаза ще понижи драстично приема на калории, което без съмнение ще доведе до бързо отслабване, но е възможно в някои случаи да причини здравословни проблеми.

Твърдението за съществуването на определени храни, които разстройват хормоналния баланс, е неиздържано и прекомерно опростява ролята на хранителните вещества в тялото. Метаболизмът е много повече от баланс на хормоните – те са само един регулиращ механизъм в обмяната на веществата.

Друг недостатък на диетата е ниското количество на въглехидрати, което може да бъде проблем за физически активните през деня хора.

Източник: zdrave.bg

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top