10 социологически агенции са регистрирани от Централната избирателна комисия да правят социологически проучвания днес. Сред тях са “Сова 5”, “Галъп интернешънъл”, АФИС, “Алфа рисърч”, “Медиана”, НЦИОМ, “Институт за социални изследвания и маркетинг-МБМД”, “Екзакта” и агенция “Болкан бритиш соушън сървейс”. Галъп има следи изборите на 10 места в Пловдив.
Пред една от секциите на втория етаж в пловдивската гимназия по транспорт свой екзит пол имат две социологически агенции – Алфа рисърч и Галъп интернешънъл. Пенка Запрянова се грижи предпочитанията на хората, които попълват анкетните й карти, да останат скрити, но ни разказа как преминава проучването.
Хората като идват да гласуват, след като пуснат гласа си ние ги каним на анкетата, за да може да се направи преброяване.
Според нея обикновено данните, които се събират на изхода на секцията дават реална представа за реалния вот. Резултатите от предварителните проучвания обаче ще станат ясни едва след края на изборния ден – в 19 часа.