10 лесни начина за отказване от сладкото

Един от основните виновници за масовото затлъстяване при хората са сладките храни. По принцип няма нищо лошо в да си хапнеш парче шоколад, но хората масово прекаляват със сладкарските изделия, което води до редица други здравословни проблеми, освен затлъстяването.

Ако и вие сте жертва на сладките храни и трудно им устоявате, ето 10 прости начина, с които да ограничите консумацията им.

1. Намалете до минимум използването на захар вкъщи. Пийте кафето си без захар или добавяйте безвредни изкуствени подсладители! Чаят пък чудесно си върви с мед.

2. Когато излизате навън с приятели, внимателно подбирайте заведенията, в които сядате. Избягвайте сладкарници и други подобни места, където масово се предлагат изкушения.

3. Избягвайте всякакви напитки, които съдържат захар – газирани подсладени напитки, натурални сокове от кутия и т.н.

4. Ако досега закуската ви е била кроасан, поничка или кифла, изядена на път към работа или пред компютъра, време е да промените навиците си. Закуската трябва да бъде богата на хранителни вещества, тъй като тя ще ви даде енергия за целия ден. Много по-добър вариант е купичка с овесени ядки или мюсли + варени яйца и някакъв плод.

5. В началото е най-трудно. Вероятно по няколко пъти на ден ще ви се дояжда нещо сладко. Когато изпаднете в такава ситуация, моментално ангажирайте ума си с някакво друго занимание или пийте много вода.

6. Избягвайте рекламите по телевизията, в които се рекламират сладки неща. Няма смисъл да измъчвате себе си и да подлагате волята си на изпитание.

7. В случай, че пазарувате за цялото семейство и трябва да купите сладки неща за децата и останалите вкъщи, то не се зареждайте с промишлени количества, тъй като е много вероятно да не устоите на изкушението.

8. Когато някой иска да ви почерпи с бонбон за рожден ден или друг повод – вземете го! Няма смисъл да обиждате човека. Тактично изчакайте и дайте сладкото изкушение на някой колега.

9. При положение, че много обичате шоколад и по цял ден мислите за него – купете си един натурален шоколад, но си обещайте, че ще го ядете цяла седмица или ще го разделите с колегите!

10. Ако тотално не можете без сладко, то наблягайте на плодовете или просто си поставете някакви нормални граници на консумация.

Източник: dama.bg

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top