10 начина да укрепим имунитета си през зимата

zd1

Как да не се разболеем, когато всички наоколо кихат? Ето 10 безопасни начина за укрепване на имунитета. Чрез тях наистина е възможно да преживеем зимата, без да се простудим.

1. По-малко нерви!

Всяко нарушение на психоемоционалния фон се отразява на защитните функции на организма, твърдят психолози. А постоянният стрес води до имунопатологии. За да постигнем хармония със себе си, е необходимо преди всичко да спазваме режим. А напрегнатите ситуации да тушираме не с алкохол, а с две чаши чиста вода. Това ще помогне да възстановим водния си баланс и да намалим стреса.

2. Всичко с мярка – дори и чистотата!

Чистотата разбира се помага да сме по-здрави, но ако с нея се прекали, имунната система остава без работа. В резултат – функциите й отслабват и дори започват борба със собствения ни организъм. Алергиите са възможен резултат от подобни войни.

3. Да почиваме правилно!

Пътешествията в екзотични страни и рязката смяна на биоритъма само ще натовари повече имунитета ни, смятат специалистите. Затова по-дългият отпуск, по време на който организмът да успее да се адаптира към новия щастлив живот е по-полезен, от честите, но кратки уикенди на топли места.

4. Променете храненето!

Ежедневно включвайте в менюто си цитрусови пловоде и зеленчуци. Първите са богати на витамини и флавоноиди, които се справят с болестотворните бактерии. А съдържащия се в зеленчуците кверцетин има противовъзпалително действие. Особено полезни са чесънът и лукът, където витамин С е доста повече, отколкото в лимоните.

5. Пийте витаминни коктейли

Прекомерното количество кофеин разрушава витамин С, затова най-полезният за здравето начин да се ободрим е една чашка еспресо за деня. Кофеинът в нея почти няма да успеете да усвоите, но пък ще се запасите с антиоксиданти. А най-важните напитки в сезона на простудите са билковите чайове, отварата от шипки, която съдържа много витамин С и класиката: в чаша топла вода да изстискате сока от един лимон и да добавите чаена лъжичка мед. Медът не само укрепва имунитета, но и ще ви помогне да отслабнете, ако го пиете до 17:00 ч., казват диетолози.

6. Лекувайте се внимателно!

Витамините трябва да се пият на периоди – от 2-3 седмици, до 3 месеца, а след това задължително се прави прекъсване за 2-3 седмици, препоръчват лекарите. Някои медици смятат, че имуномодулиращите средства не са за препоръчване. Според тях те отлагат реакцията на имунната система във времето. Необмисленото използване на подобни препарати, дори и да са натурални – като например ехинацеята или женшена, не е безопасно и понякога води до сериозни последици. Ако все пак сте се разболели, трябва да внимавате и с антибиотиците. Доказано е, че на различните хора, едни и същи лекарства действат по различен начин и тогава вместо полза, те може да навредят.

7. Следете за храносмилането!

Ако храносмилането е нарушено, имунната система е постоянно претоварена и може да се срине. За да избегнем това, е добре да приемаме лакто и бифидобактерии. Може да хапваме и по две чаши кисело мляко на ден.

8. Редовни тренировки

Прекомерното натоварване действа на организма затормозяващо и затова не бива да бягаме с километри без подготовка в сезона на простудите. Полза няма да има и от нередовното ходене във фитнеса. Идеалният вариант е да се занимавате по два-три часа седмично, акцентирайки на кардиотренировките.

9. Закаляване

Това повишава пропускливостта на кръвоносните съдове, а в резултат те бързо реагират на падането на температурите. Може да се каляваме със студ – обливане, моржуване и криосауна, а също с контрастен душ и топли бани. Трябва да се спазва само едно правило: натоварването да се увеличава постепенно и при първите симптоми на простуда да се прекратява.

10. Да спим 7-8 часа в денонощие.

Неполноценният сън е пряк път към срив на имунната система. Още повече, че навикът да не си доспиваме в продължение на седмици и да си отспиваме през уикенда, увеличава натоварването на защитните ни сили. Лекарите съветват да спазваме режим, да се натоварваме редовно физически, вечер да се разхождаме на чист въздух и да се храним правилно, като не ядем през нощта.

Снимка: graziamagazine.ru

 

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top