10 типа клиенти, които сервитьорите мразят

1460911193-9e2ed1888da1ee30a16407abfee93067

Интернет е пълен със зловещи истории за недоволници, които ходят  по заведенията. Ту храната е развалена, ту сервитьорите са лоши – и това са най-слабите обвинения. Ние дотолкова сме заобичали фразата „Клиентът винаги е прав!“, че веднага бързаме да се оплачем. Но нека просто от любопитство да погледнем сами на себе си с очите на ресторантьорите и сервитьорите: точно те са споделили впечатленията си от най-неприятните клиенти пред вестник Telegraph и в сайта Reddit.

Вижте десетте най-лоши, по тяхното мнение, посетители на кафенета и ресторанти! Ще познаете ли в някои от тях себе си?

1. Търсачите на най-добро място

Има един анекдот за французина, на когото подарили диван, четири стола и кресло, а той по никакъв начин не можел да каже, къде му е по-удобно. В края на краищата, след като поседял на всички по ред, той седнал в креслото с думите: „Ето къде е най-хубаво!“, но веднага добавил: „А на дивана, май е по-добре!“.

Много клиенти на кафенета дълго се чудят на коя маса да седнат и така и не могат да определят или се възмущават, че ги слагат да седнат не там, където им се иска.

Всъщност: 

„Водиш ги към масичката, а те показват ей на ония места в другия край на залата, но и там сядат едва от третия път. По дяволите! Това не ви е заведение за бързо хранене! Стараем се да ви угодим, но също трябва да отчетем и поредността на масите и равномерното разположение на клиентите“.

„Ако ви сложат на конкретна маса, значи сервитьорът, който я обслужва, не е толкова натоварен, колкото другите. Идеята е да бъдете обслужен по-бързо и по-добре“.

2. Родители с неуправляеми деца. 

„Мразя, когато децата ви хленчат и крещят, а вие не обръщате внимание. Повярвайте, околните ви мразят още повече“.

„При нас понякога идват семейни компании, които настаняват децата си на отделна маса и очакват сервитьорката да бъде също и бавачка, а накрая дори й се карат, че детето е поръчало нещо“.

„Не мога да понасям, когато родителите разрешават на децата да правят свинщини на масата, да ядат с ръце и да хвърлят храна под масата, така че после трябва да минаваме с прахосмукачка. Следете какво правят капризните малчугани!“

3. Подпийналите свалячи

„Никой не забранява да се флиртува в заведение, но не се опитвайте да гледате похотливо сервитьорките, да им правите мръсни намеци и още повече, да ги опипвате. Не постъпвате така с продавачките в магазините или касиерките в баките, нали?“

„Ще ви хареса ли, ако подпийнала клиентка дойде при вас  офиса и започне да ви се слага в разгара на работата? Само не казвайте, че това не е съвсем същото – абсолютно същото е!“

„Често мъжете се държат похотливо със сервитьорките, които са много по-млади от тях, но е добре да знаят, че за тях те са просто „старчета-мръсници“.

4. Клиенти с мнима алергия

„Ситите от средната класа сега започнаха да ядат само „здравословна храна“, но не по препоръка на диетолозите, а по съвет на разните модни блогъри, измислящи дявол знае какво. А най-важното: те лъжат сервитьорите, отдавайки прищявката си на истинска алергия – към глутен, мляко и всичко друго“.

„Ако не обичате някакви конкретни продукти, това е нормално – просто ни кажете и ние ще ви посъветваме да изберете други ястия, без тях,  а по възможност няма да ги добавим в порцията ви. Но когато лъжете, че имате алергия, цялата кухня да стои на нокти заради вас е абсолютно недопустимо!“

Понякога, ако човек има реална алергия, уточнена от лекарите, готвачите ще направят всичко възможно, за да не я провокират. Само не забравяйте да предупредите преди поръчката!

„Ние се отнасяме много сериозно към истинските алергии. Затова, ако изведнъж си спомните за вашата алергия след като вече сме започнали да приготвяме храната, изпадаме в паника“.

5. Телефонните маниаци

„Дори възпитаните хора се държат като пълни идиоти, когато в ръцете им има мобилен телефон. Веднъж наблюдавах младеж, който 10 минути говори по телефона, игнорирайки приятелката си, а също и сервитьора, дошъл да вземе поръчката. В момента, в който приключи разговора, вече го мразеха всички посетители в радиус от две маси.“

„Като хостеса и сервитьорка мразя, когато идвате в кафето, да продължавате да говорите по телефона и да се опитвате да ми обяснявате какво искате с мимики и жестове. Не съм глухоняма и не мога да дешифрирам знаците ви!“

„Много се дразня, когато клиентите слагат джиесемите си на края на масата, за да не би случайно нещо да разлеем въру тях.“

6. Клиенти, които се опитват да шантажират

Според ресторантьорите, от всички, това са най-лошите клиенти. Типичният сценарий: те поръчват най-скъпите ястия и вина, получават обслужване от висок клас, а след това настояват за отстъпка или безплатно обслужване, заплашвайки, че ще напишат лош отзив в Интернет.

Получавайки отказ, те започват да злословят по добрите ресторанти – ако започнем да проверяваме, ще намерим доста такива лъжливи негативни коментари, разказват собствениците на заведения. Затова те не могат да понасят потребителски форуми, които публикуват мнения, които не може да бъдат проверени или опровергани.

7. Клиенти, които си делят сметката

„Класика в жанра: маса за 10 души, които си делят сметката на принципа „всеки за себе си“, половин час помнят какво са пили и се разплащат с 10 банкови карти. Ако е въможно, не се дръжте като скъперници и не задържайте сервитьора, който има работа и на другите маси наоколо. Договорете се помежду си, нека един, максимум двама да платят за останалите, а после ще се разплатите помежду си. Или ще си поделите сметката поравно, или ще платите кеш.“

8. Скъперниците

В България бакшишът все още не се е превърнал в задължение, както в много други страни, но в по-големите градове това вече е добър тон (разбира се, освен в случаите, когато обслужването е било наистина ужасно). Все пак не е лошо да оставите бакшиш поне закръгляйки сметката. Може бакшишът да е около 10-15% от дължимата сума.

За сравнение: във всяко прилично британско кафене, от вас очакват бакшиш от 12,5%, а в САЩ ще платите дори 20%.

„Особено ни дразнят посетители, които цяла вечер са били мили и любезни с персонала, а след това са оставили малък бакшиш. Това изглежда дребнаво до неприличие“. 

Клиентите обиждат сътрудниците, когато получавайки отстъпка по сметката, дават малък бакшиш или не оставят нищо.

„Даже ако сметката ви е била намалена, благодарение на някакви глупави купони, моля ви, оставяйте приличен бакшиш! Ние сме свършили същата работа, въпреки вашите отстъпки“. 

9. Връзкари

„Дори да сте познати със собственика на заведението, не казвайте за това на сервитьора – както се казва това са „евтини номера“. Ако държите на особено отношение, обърнете се направо към собственика на заведението, при това преди идването ви в ресторанта“. 

10. Скандалджии

„Представете си, че ви привикват с щракване на пръсти и вдигат скандал, без да сте виновни. Представете си, че бягайки цял ден из заведението, чувате някакъв пиян идиот, който ви заплашва да превърне живота ви в ад. Как тогава да бъдете внимателни към всички наоколо?“

И накрая няколко неочаквани съвети: 

Не събирайте чиниите и приборите, опитвайки се да помогнете на сервитьорите – напротив, това усложнява работата им.

„По-добре оставете чиниите, както са си.  Но ако я предадете на сервитьора, в случай, че не може да я достигне – това ще помогне много.“

Не събирайте боклуците в чашките и чинийките!

„Случвало ми се е да намирам в чашките опаковки от сламки, салфетки, обелки, дори монети. Това ме вбесява! Мислите ,че изсипваме всяка чашка в коша? Не, всичко отива в мивката!“ 

Източник: pure-t.ru
Превод: DCNEWS

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top