15 от най-добрите храни за плосък корем

Когато се опитвате да стегнете корема си, упражненията и тренировките са много важни, но това, което ядете, също играе огромна роля.

В допълнение към приема на достатъчно вода, хапването на пресни продукти и здравословни мазнини и избягването на неща, които са известни като подуващи корема, някои храни са особено добри за свиване на червата.

„Ако искате коремът ви да е плосък, изберете храни, които ще ви помогнат да намалите подуването в стомаха, като например плодове и зеленчуци с високо съдържание на вода“, съветва американският консултант по хранене Кери Ганс пред health.com.

Тези 15 храни ще ви помогнат да поддържате талията си тънка чрез намаляване на подуването на стомаха, забързване на метаболизма и доставката на важни хранителни вещества, които насърчават загубата на тегло:

Краставици

Благодарение на антиоксиданта кверцетин и високото съдържание на вода – 96%, краставиците „определено могат да помогнат за предотвратяване на подуване на корема,“ казва Ганс.

Тези хрупкави зеленчуци също така са изключително гъвкави в кухнята: можете да ги ядете на салата, като добавка към студена лятна супа или пък да ги сложите върху фиилйка хляб, намазана с хумус.

Леща

Като член на семейство Бобови, лещата е супер питателна, заедно с другите зеленчуци, които растат в шушулки, като нахут, боб и грах.

Всички те са пълни с протеини и фибри, които повишават чувството за ситост. Те също така са добър източник на желязо, а това е важно, защото проучванията показват, че дефицитът на минерала в организма ви може да забави метаболизма.

Добавете лещата към салати, ако не ви харесва традиционната супа, която се приготвя от нея. Пробвайте и различните ú разновидности.

Банани

Иска ви се да хапнете следобедна закуска? Един банан би бил идеален вариант.

Освен че са пълни с устойчиво нишесте, в бананите има и здравословни въглехидрати, които тялото ви усвоява бавно, което ви държи сити по-дълго време. Устойчивото нишесте пък насърчава черния дроб да премине в режим на изгаряне на мазнини, давайки сериозен тласък на метаболизма.

Още по-добра новина за корема ви: „Бананите предотвратяват задържането на вода в тялото чрез регулиране на нивата на натрий,“ казва Ганс, „а резултатът е намаляване на риска за подуване на корема.“

Копър

Това многогодишно тревисто растение предлага някои сериозни предимства за корема ви.

В продължение на векове копърът се използва за подобряване на храносмилането, облекчаване на стомашно-чревни спазми и намаляване на подуването, казват експертите.

Можете да ядете копъра суров или термично обработен (опитайте да го добавите към супа или дори пица). Семената на растението пък подпомагат отслабването, като диетолозите препоръчват да пиете чай от копър, ако искате да се лишите от няколко килограма.

Папая

Има много причини да хапвате тези ярко оцветени тропически плодове, които са богат източник на витамини A, C, E и фолиева киселина.

Папаята съдържа също ензим, наречен папаин, който спомага работата на организма в процеса на смилане на храни, което от своя страна предотвратява възпалението и подуването на корема.

Можете да консумирате плода както суров, така и добавен в салати и ястия с екзотичен привкус.

Пълнозърнести продукти

Безглутеновите диети може и да са модерни, но трябва да знаете, че въглехидратите не са ви враг (освен ако не сте диагностицирани с цьолиакия или непоносимост към глутен).

В действителност, въглехидратите от пълнозърнестите храни ви помагат да не повишавате теглото си.

Пълнозърнестите храни са чудесен източник на фибри, които подпомагат храносмилането и повишават чувството на ситост. В скорошно проучване изследователите откриха, че жените, които редовно консумират пълнозърнести храни, са с 49% по-нисък риск от голямо наддаване на тегло с течение на времето.

Пълнозърнестите храни помагат по-добре да се регулират нивата на кръвната захар и инсулина, в сравнение с рафинираните зърнени храни, обясняват специалистите.

И препоръчват да започнем деня си с овесени ядки, за лека закуска да хапнем пълнозърнести бисквити, а при основните хранения да наблегнем на киноа или кафяв ориз.

Люти чушки

Пикантните храни, като чушките чили, дават тласък на метаболизма, но те също така могат да ви помогнат да се придържате към здравословен начин на хранене.

Според проучване от 2011 г. на университета Пърдю, капсаицинът (активната съставка, която придава лютивостта на чушките) може да помогне за предотвратяване на наддаване на тегло.

Изследователите са установили, че участниците в изследването, които ядат богати на капсаицин храни, изпитват по-малко желание да консумират мазни, солени и сладки неща, както и като цяло намаляват количеството храна, което приемат.

За да се възползвате от способността на лютите чушки да изгарят мазнини, добавете ги към омлети, салати и ястия или просто ги хапвайте в прясно състояние.

1 2

Подобни статии

Top