47 млн. лв. са общо разходите на план-сметката за почистването за Пловдив

Анести Тимчев: Общинските предприятия трябва да могат да увеличат своя периметър на действие

Общинските предприятия и търговските дружества трябва да бъдат възприемани като инструмент на общината за реализиране на най-важната си функция – социалната и в услуга на гражданското общество. Те съществуват, за да покажат на гражданите, че ръководствата на общините изпълняват тази си основната функция. Това заяви заместник-кметът Анести Тимчев при откриването на Националната среща на общинските предприятия и търговските дружества, която се проведе днес в Пловдив.

Той посочи още, че са необходими промени в националното законодателство за делегиране на средства в търговските дружества, предоставяйки им пари от общинския бюджет не само да изпълняват социалните дейности, но и да ги надграждат, увеличавайки финансовия резултат и приходите в общината от тяхната работа.

Заместник-кметът подчерта, че 47 млн. лв. са общо разходите на план-сметката за почистването, разделени на 365 дни и 500 000 граждани, ще се получи, че на месец един гражданин в Пловдив плаща 7,20 лв.

„Въпреки трудностите, с които се сблъскваме, трябва да водим нещата към баланс за задоволяване на потребностите на нашите граждани, съобразено с възможностите за инвестиции и реализирането на определени приходи от дейностите, които да извършим. Общинските предприятия и търговските дружества трябва да имат възможност за разширяване на периметъра на действие, но за целта ние трябва да имаме законодателна възможност и затова ще поставим проблема пред Националното сдружение на общините“, допълни Анести Тимчев.

По време на форума бяха обменени опит и добри практики от участниците – заместник-кметове и експерти от останалите български общини, а темите, които бяха дискутирани. бяха свързани с публичните услуги, предимства и недостатъци на общинските предприятия и търговските дружества.

Подобни статии

Top