58 фирми търсят стажанти в ТУ Пловдив - DC news

58 фирми търсят стажанти в ТУ Пловдив

58 български и чуждестранни компании от Форум „Стажове 2018“

отварят свои щандове във фоайетата на първия и втория етаж на Техническия университет – филиал Пловдив.

В 10:15 часа днес (18 април) директорът на филиала проф. Въльо Николов ще приветства студентите и гостуващите фирми с пожелание заедно да намерят общите си интерес.

„Очаквано все повече компании от индустрията и IT – сектора идват при нашите студенти, за да ги запознаят с възможностите за стажове през лятото. Много често именно на Форум „Стажове“ – първокурсниците и второкурсниците се ориентират за бъдещата си кариера. Съвместната работа между фирми и студенти понякога завършва и с дипломни разработки, именно на базата на обучението на студентите в някоя от гостуващите днес фирми“, заяви проф. Николов.

Сред компаниите, участващи на Форум „Стажове 2018“ има такива от Пловдив, София, Пазарджик, Панагюрище, Сопот, Казанлък, Хасково, Кърджали, Смолян, Стамболийски и за първи път – от Шумен. Търсачите на стажанти са, както огромни международни консорциуми, така и средни фирми, най-често от България. За удобство на бъдещите стажанти някои от фирмите предлагат платформи за обучение, достъпни от компютъра или мобилния телефон на студента.

Най-често фирмите предлагат два варианта за стажуване

– на пълен или на непълен работен ден. По традиция във форума участват и специализирани компании за подбор на персонал. Практиката от досегашните форуми показва, че е малко вероятно да има преговори за заплащането на студентите по време на стажовете. Това обикновено става „на четири очи“ при интервюто за приемане на стаж.

По-опитните фирми, както от индустрията, така и от IT – сектора, са склонни да платят разходите по пътуванията на студентите, разходите за храна и квартира по време на стажа.

Наблюденията на преподавателите от Техническия университет – филиал Пловдив показват, че „Форум Стажове“ е най-полезен за студентите от първи и втори курс, докато по-големите студенти вече имат ориентация за кариерата си.

Подобни статии

Top