6 начина да потиснем апетита по време на диета

dietii

Пролетта е време за диети, но още по-голяма става мотивацията ни за отслабване, след голямото преяждане около великденските празници.

За съжаление едно от най-трудните неща около всяка диета е нейното стартиране. Ако до неотдавна сте си хапвали обилно, то първите няколко дни, в които ще си наложите ограничения ще ви се видят огромно препятствие по пътя за мечтаната фигура.

Именно в тези първи дни организмът ви ще има натрапчивото желание да се храни и то най-вече с калорични продукти.

Ще ви се ядат всякакви сладки и солени (най-вече тестени) неща. За щастие, има няколко прости съвета, които могат да ви помогнат в борбата с глада, така че да се придържате към целта си. Ето ги и тях:

1. Запасете се с протеини.
Един от най-добрите начини да ограничите апетита си е на всяко хранене да консумирате чисти белтъчини. Протеините ще поддържат нивото на кръвната захар в норма и като цяло ще се чувствате по-сити за по-дълго време. Яжте ядки, яйца, нискомаслено сирене, кисело мляко, пиле без кожа, риба и пуешко. Само не забравяйте да ги консумирате в умерени количества.

2. Следете часовника си.
Ако правите интервали от 4-5 часа между храненията, вие всъщност ще мислите само за храна. Ще спрете да се чувствате гладни, ако хапвате на 2-3 часа, но по малко. Приемайте постни протеини, здравословни въглехидрати и изобилие от плодове и зеленчуци.

3. Пийте повече течности.
Винаги когато сте гладни пийте вода или фреш и така хем ще държите тялото си хидратирано, хем ще потискате глада си временно. Слагайте във водата си лимон, лайм или портокалови резени.

4. Дъвчете по-дълго.
Много хранителни проучвания показват, че по-продължителното дъвчене на храната може да ви помогне да сложите глада си под контрол.

5. Мийте си зъбите след всяко хранене.
Ако си миете зъбите след всяко хранене, няма да ви се иска толкова много да ядете бисквитки, чипс или други нездравословни закуски – това е психологически трик. Просто всеки човек обича да усеща устата си свежа.

6. Движете се повече.
Най-лесно ще отвлечете вниманието си от храната ако се движите повече – спортувайте или ходете пеша. Човек се чувства най-гладен, когато се застоява на едно място и му е скучно.

Източник: tialoto.bg

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top