7 факта за щастливите служители, за които ще им завидите

Всяка фирма иска служителите ú да са максимално продуктивни. Всеки уважаващ себе си мениджър Човешки ресурси се стреми ценните кадри в компанията да се чувстват добре и да идват на работа с удоволствие.

Висшият мениджмънт знае, че щастливите служители водят до по-големи печалби. Вижте обаче колко наистина важно е тяхното щастие.

1. Компаниите, в които работят щастливи служители, се представят с 20% по-добре от конкурентите си

Щастливите служители са тези, на които им пука за компанията и имат желание да работят за нейния успех. Щастливият екип харесва това, което прави, и приема работата като удоволствие, а не като досадно задължение.

Когато служителите се чувстват оценени и доволни на работното си място, конкурентите ще бъдат победени.

2. Служителите с по-голяма свобода са по-щастливи на работа

Рестрикциите и правилата на работното място карат служителите да се чувстват нещастни. 58% от служителите твърдят, че са щастливи, когато имат повече свобода в офиса. Например пушачите, на които се налага да използват половината от обедната си почивка, за да достигнат до място, в което могат да запалят цигара, се чувстват нещастни.

Проучванията показват, че забраната за пушене на обособени места на работното място не носи икономически ползи на работодателите. Постигането на баланс между любителите на тютюна в наши дни е вече лесно с новите бездимни тютюневи продукти. Дори здравните власти, като Обществено здраве Англия, подкрепят тезата, че употребата на продукти без дим на работното място е добро решение за всички служители.

За пушачите е препоръчително да ги използват, защото ги отказва от обикновените цигари и им помага да намалят с около 90% вредните вещества, в сравнение с цигарите. Един от най-разпространените такива продукти – IQOS, е без дим, пепел и мирише далеч по-малко. Така и пушачите са доволни, и непушачите няма от какво да се оплакват.

3. Щастливите служители са с 12% по-продуктивни

Нека го кажем направо – всеки един от нас прекарва по-голямата част от деня си на работа. Обикновено имаме два модела на поведение. При модел едно служителят става и тръгва на работа с мисълта, че го очаква поредния скучен работен ден.Липсва желание, липсва ентусиазъм, върши се само най-необходимото.

При модел две служителят се събужда с мисълта, че го очаква работен ден, в който ще прави нещата, които му доставят удоволствие, ще работи заедно с приятните си колеги в хубава обстановка и ще свърши максимално много неща. Така, че щастлив екип е равно на продуктивен екип.

4. 67% от служителите, които работят на пълен работен ден, се радват на безплатно хапване в офиса

Не е чудно, че свежи плодове и хапване в офиса са една от най-харесваните от служителите екстри. Компании, като Google и Facebook, го използват, за да привличат и задържат топ талантите си. 48% от хората, които си търсят работа, считат за важно на работното място да има безплатно хапване. И това не е защото не могат да си го позволят, а защото този жест показва, че компанията се грижи за служителите си.

1 2

Подобни статии

Top