9 стъпки, за да преодолеете раздялата

razdqla

Чували сте тази приказка, нали? „И това ще мине.“ Когато току що сте се разделили с човек, който сте обичали истински и дълбоко, светът може да изглежда сив, а животът – безсмислен. В такъв момент може и да ви се струва, че за вас всичко е свършило и повече няма как да живеете пълноценно, а още по-малко пък отново да бъдете щастливи.

Но и при такава тежка раздяла – всъщност всяка раздяла е тежка – имате нужда от време, а времето, колкото и банално да звучи, наистина лекува. Напълно нормално е да тъгувате и да изживеете докрай тъгата си, за да започне процесът на излекуване, пише beu.bg

Без значение на какъв етап сте, дали са минали дни или месеци, че дори и години, и все още изпитвате мъка от раздялата, нормално е. Но за да мине това усещане за пропадане в бездна и загуба на смисъл, трябва да вземете решение, че ще си позволите да се излекувате. Само от вас зависи да се справите с това.

Дайте си време

Запомнете, че никой не може да ви постави ограничение колко дълго да скърбите за провалената връзка, особено когато любовта ви е била силна. Да, времето лекува, но не допускайте да се чувствате притиснати и да си мислите, че имате точно определено време, в което да бъдете насаме с тъгата си и мислите си за това в каква посока трябва да поемете сега. Не си позволявайте да чувствате срам, че са минали месеци или години, а не сте продължили напред. Помнете, че това е нормално и си дайте толкова време, колкото ви е необходимо.

Оставете се на емоциите си

Повлечени от ученията от ню ейдж вълната започнахме да вярваме, че негативните емоции са едва ли не демонични и нямаме право да си ги позволяваме. Не сме съгласни с това. Напротив. За да преодолеете празнината от раздялата с голяма любов, задължително трябва да преминете през процеса на тъгата и неговите етапи като отричане, гняв, вина, депресия, отчаяние, напразни надежди. Приемете ги, защото те ще ви отведат до края, когато тъгата, мъката, страданието, празнотата ще са си отишли и ще се чувствате цели отново.

Махнете контактите на бившия си от социалните мрежи и телефона

Ако не го изтриете от социалните мрежи, със сигурност ще видите как той е продължил напред. И големият проблем е, че това няма да ви даде възможност да се излекувате. Най-добрият начин да се справите с мъката си е да го изтриете от всички възможни места. Може и да е трудно, но ще оцените това след време.

Обичайте себе си

Когато преминаваме през болезнена раздяла, може да се окаже много лесно да обвиним себе си за случилото се, да си кажем, че не сме достатъчно добри за него. Дори и най-уверените хора могат да попаднат в капана на съмненията в собствената си стойност. От критична важност е обаче да си припомните, че вашата стойност не зависи от любимия човек, че вие сте пълноценна личност. Обичайте себе си и се чувствайте добре със себе си. Само така ще преодолеете раздялата и бързо ще намерите друга истинска любов.

Пишете как се чувствате

Може и да ви звучи почти нелепо, но писането има почти магични свойства. Напишете как се чувствате, прочетете си го, след това го изхвърлете или приберете някъде. Да видите написани чувствата си помага на съзнанието да придобие различна перспектива, да види нещата от друга гледна точка.

Превърнете енергията си в нещо позитивно

Да седите по пижама цял ден, да похапвате шоколад, докато гледате Малки сладки лъжкини или Д-р Хаус(а ние ви препоръчваме Свръхестествено, Дийн Уинчестър си действа направо ободряващо), си е терапевтично, не отричаме ефекта. Но по-добрият начин да преодолеете раздялата е да бъдете проактивни, да излезете, да се виждате с хора, да се занимавате с нещо, в което да вложите енергията си. Ако все още не искате да се виждате с хората, излезте да потичате, да се разходите, да карате колело. Упражненията са страхотен начин да се възстановите. Да бъдете в компанията на близки хора също ще ви помогне неимоверно.

Не задържайте гняв и обвинения

Въпреки че да приемем и изживеем негативните си емоции е добре, да задържаме в себе си гнева и вината твърде дълго има обратен ефект и може да ни съсипе. Ако прекарваме твърде много време, обвинявайки другия за начина, по който се чувстваме, това удължава неимоверно процеса на излекуване, защото всъщност хаби енергията ни и трови живота ни.

Не измъчвайте себе си със свръханализиране

Много е лесно да попаднеш в капана на прекаленото анализиране на това, което е било, и какво е могло да бъде, „само ако“. Тези мисли не ни носят нищо, нямат цел, единствено ни мъчат. Нищо не може да направите вече, затова е безсмислено и болезнено да умувате какво можехте да направите, да кажете, как да погледнете. Съзнанието ви може и да прекали с подобни мисли, но от вас зависи да го успокоите – наложете си да „триете“ подобни мисли, когато се появяват, и се научете да успокоявате ума си.

Припомнете си, че навън има и други хора, които бихте могли да обичате

Замислете се само колко много хора има навън. И толкова много възможности. Може и сега да се чувствате, сякаш сте изгубили единствения си шанс да имате връзка. Но това не е така. Човекът не е моногамен. Той среща хора, обича, разделя се, среща отново и отново обича. Изобщо не знаете какво ще ви поднесе животът утре и зад кой точно ъгъл ще откриете истинската си половинка. Не този, когото загубихте, а онзи другия, който също копнее за вас. Просто трябва да бъдете уверени, че това ще се случи.

 

DC News

Сайт за новините от Пловдив, Асеновград и региона - събитията от деня в реално време.

Подобни статии

Top