9 тайни, които КАТ не иска да знаете

Не са малко шофьорите, които живеят в заблуда относно някои права на униформените с бели фуражки, а също и за възможностите на техниката, с която те боравят, пише uab.org.

1. Близо 40% от мобилните камери са извън „строя”.

Около 60 от всичките 148 мобилни камери на КАТ в страната са извън „строя”. Системите за контрол на скоростта, монтирани в патрулките, не работят, тъй като са повредени и няма кой да ги ремонтира. В момента няма договор за поддръжка с нито една фирма, тъй като на търговете винаги се явява само един кандидат, което е в нарушение на Закона за обществените поръчки.

2. Мобилните камери не могат да снимат нощем.

Пътна полиция разполага с едва петнайсетина мобилни камери, които са снабдени с инфрачервена светкавица и могат да снимат нощем. Те обаче също не винаги улавят шофьори-нарушители по тъмно. Оказва се, че или колата не се вижда добре, или пък номерът ú. Снимки се получават само на добре осветени улици и булеварди. За разлика от мобилните камери, 24-те стационарни камери могат да заснемат и през нощта.

3. Пътният контрол е слаб. И катаджиите са малко, и техниката – също.

Вероятно на уважавания читател му е ясно, че контролът в страната срещу автоджигитите е меко казано силно занижен. Въпреки лозунгите срещу войната по пътищата.

Какво показват цифрите?

МВР разполага с едва 24 стационарни камери, една камера за контрол на средната скорост и 148 мобилни системи за контрол на скоростта (от тях работят само към 88). В същото време полицаите, които имат право да спират за нарушения на Закона за движение по пътищата, са малко над 2000 души. Това са пътни полицаи, магистрални полицаи и униформени от мотозвеното „Сигма”. На денонощие КАТ може да извади едва 200 патрула в цялата страна. С наличната техника и числен състав трябва да бъдат покрити всичките села, градове и всякакви по вид пътища от републиканската и общинска мрежа. Е, при това положение няма как да се справим с шофьорите „джихадисти”, дори нашите полицаи да бяха най-съвестните в света.

4. Записите в патрулките на катаджиите не се гледат.

Почти половин година след въвеждането на видеонаблюданието в патрулките на КАТ никой не е преглеждал записите, за да види дали случайно някой униформен не си иска рушвет от шофьори. Това признаха неотдавна от МВР. Миналата зима 120 служебни коли бяха оборудвани с камери и микрофон, за да записват проверките на пътя като мярка срещу корупцията. Оказа се обаче, че това е поредната „димка” – министерството нямало техника и хора да следи служителите си. И към момента проблемът още не е решен напълно. Записи се гледат най-вече при конкретен сигнал срещу униформен.

5. Радарът не може да засича в тунел, не хваща и свръхвисоката скорост.

Мобилните камери на КАТ не могат да засичат скоростта в тунел. Освен това не хващат добре и автомобил, който се движи с над 250-260 км в час. Снимките на профучаващите автомобили много често стават мътни и не се вижда добре регистрационният номер.

6. Градското видеонаблюдение не снима за скорост.

1 2

Подобни статии

Top