Българската ракия може да стане и коктейлна напитка

Той разказа за това какви са последните тенденции на световния пазар на спиртни напитки.

„През последните двадесет години секторът претърпя огромна трансформация и отбеляза огромен ръст. Конкуренцията се изостри много, появиха се нови категории, вече наложените станаха по-изобретателни. Всеки ден по света се появява по една нова инсталация за дестилиране, която носи със себе си обещание за още нови продукти“, сподели Тиери Хейнс.

Коктейлите и craft напитките отново са на мода. Предвижда се огромен ръст на пречистени и майсторски

 

напитки от по-малки производители. Потребителите искат да знаят какво пият, откъде произхожда, кой го произвежда, търсят нещо различно… В момента тази тенденция засяга най-изтънчените напитки, но ще се окаже водеща и за останалите.

От световното производство на спиртен алкохол, който е около 24 млд литра, една трета се произвежда в Китай – байджо. След това се нареждат водка, ром и уиски. Индия пък е най-големият производител на уиски. На пазара на високоалкохолни напитки се откроява тенденцията за производство и консумация на крафт напитки. По този начин хората се връщат към корените си. На местно ниво ракията е именно такава крафт напитка.

Тиери Хейнс обясни, че в света има интерес към високоалкохолните напитки като уиски и бърбън, като водка и джин, ром. Но в различните краища на света се търсят различни алкохолни напитки. Към джина има интерес в страни като Белгия, Англия.

Интересен факт е и това, че джин се произвежда и в България. В Северна и Южна Америка се търси ромът.

„Ракията е популярна напитка на Балканите и националната напитка на България. За нас като хора, които не сме българи, първо трябваше да научим какво е ракия, тъй като с „ракия“ се означават плодови брендита. Но вече всичко ни е ясно, защото в първия ден на Spirits Selection 2018 имаше 3 майсторски класове за ракията“, разказа директорът на конкурса.

1 2 3

Подобни статии

Top