Борисов слезе от джипа и се качи на влак! Обеща София-Пловдив за 70 минути

Премиерът Бойко Борисов продължава с инспекциите на строителни обекти.

Министър-председателят Бойко Борисов направи оглед на приемното здание на гара Пазарджик. Тя е финансирана по Оперативна програма „Транспорт“ на стойност 3,63 млн. лв., от които 3,085 млн. лв. са от ЕС.

Гара Пазарджик е завършена за 9 месеца в периода януари-септември 2014 г. Преди началото на проекта през гарата са минавали 231 000 пътници годишно.

След модернизацията на гарата и на жп отсечката Септември-Пловдив броят на пътниците е нараснал на 260 000 души.

От гара Пазарджик премиерът Борисов се качи на влак, с който ще премине по трасе за скоростно движение, изградено по европейските стандарти за проектиране на скоростни линии за пътнически превози.

Премиерът Бойко Борисов посети намиращия се в близост до жп гара Тодор Каблешков Интермодален терминал Пловдив (ИМТ).

ИМТ Пловдив е даван за пример за най-успешното публично-частно партньорство в България, като обемът на товарите през последната година надвишава трафик прогнозите по проекта.

Към момента се обработват около 40 000 TEU (товарни контейнери) годишно, а пълен капацитет на работа се очаква да бъде достигнат през 2020 г. Дневно се обработват 1,5-2 влака в посока от и към Турция.

ИМТ Пловдив създава условия за оптимално взаимодействие и интеграция на различните видове транспорт и по този начин подобрява интермодалността в югоизточния регион на ЕС.

Чрез проекта се създават оптимални условия за подобряване на екологичната обстановка в страната, подпомага се транспортния и логистичен сектор, което дава сериозен тласък в общото икономическо развитие на регионално и национално ниво.

Проектът е финансиран по Оперативна програма „Транспорт“ с обща стойност 11,9 млн. лв., от които 2,1 млн. безвъзмездна помощ от ЕС. Изграден е в периода май 2015 – март 2017 г., а през декември 2017 г. е отдаден на концесия.

1 2

Подобни статии

Един коментар

  1. Стойчо написа:

    Хаха! Това не е локомотив на БДЖ, а на австрийските железници първо, второ това прословуто трасе между Елин Пелин и Костенец, няма да бъде построено, то е само като проект! В тоя планински район не може да се развива скорост над 70 км/ч. Така, че и той си е селянин, ама нека не си мисли, че ние ядем доматите с колчетата!

Top