Ето как да сложим край на излишните тревоги

Тревогата е като цяло безполезна, но истината е, че не е никак лесно да спрем да се тревожим.

Вижте пет начина, които ще ви помогнат да се отървете от излишните тревоги.

Успокойте нервната система

Когато непрекъснато сме разтревожени и напрегнати, нервната ни система е в бойна готовност. Психичното напрежение се превръща във физическо напрежение, което може да ни накара да чувстваме, че трябва да се тревожим, защото сме толкова физически развълнувани. В подобни случаи е добре да разполагаме с начини, чрез които да успокоим ума и тялото и да се отпуснем. Например релаксация, медитация или физически упражнения. (Ето няколко упражнения, които можете да направите за по-малко от минута.)

Обърнете внимание на тревогата и убежденията, които я предизвикват

Често не забелязваме какво прави умът ни. Можем да усещаме, че се чувстваме напрегнати или стресирани, но не осъзнаваме, че имаме някаква степен на избор да се освободим от тревогите. Осъзнаването на процеса – и мислите, които предизвикват тревожното чувството – ни дава повече избор за това как да отговорим на него.

Прегърнете несигурността

Повечето от нещата, за които ни е грижа в живота, са свързани с несигурност. Не можем да сме напълно сигурни, че ще се справим добре в училище, че даден човек ще ни хареса, че винаги ще сме здрави, че ще имаме щастлив брак. И все пак не трябва да позволяваме тази несигурност да ни спира да живеем живота, който искаме. Отвъд това просто да понасяме несигурността, можем да я приемем с готовност като неотменна част от живота. Прекарваме толкова време, опитвайки се да елиминираме несигурността, че изисква значителна практика да се научим да я приемаме.

1 2

Top