Ето какъв е идеалният дневен режим

Ето какъв е идеалният дневен режим

Британски експерти в областта на здравословното хранене

определиха оптималния дневен режим – от приема на храна и работата, до физическите упражнения и употребата на алкохол.

В изследването са взели участие 1000 души със здравословен начин на живот. Те трябвало да регистрират оптималното време, в което получават максимален ефект от различните дейности, които извършват. След това специалистите събрали данните и съставили усреднен „идеален“ дневен режим.

Както може да се види по-долу, промеждутъкът между някои видове дейности в това разписание е прекалено малък (например, между бягането и закуската), затова едва ли ще може точно да следвате препоръките на учените, все нещо ще се наложи да пожертвате или да поотложите във времето. Освен това, ако сте „сова“, дневният режим трябва да се премести с 2-3 часа напред, в зависимост от това, кога реално си лягате и се събуждате.

И така, ето изводите на експертите:

6.45 – най-доброто време за събуждане. Идеалният вариант е – след седем, до девет часа сън.

7.00 – най-доброто време за сутрешно бягане. Изследванията показали, че кардио тренировките сутрин водят до изгаряне на повече мазнини. Това се случва, защото нивото на захарта в кръвта рано сутрин е по-ниско, отколкото през деня и организмът е принуден да си взема гориво от запасите си.

7.15 – закуска, в идеалния вариант тя трябва да бъде 30 минути след събуждане. 84% от участниците в изследването заявили, че приемът на храна в строго определено време е най-добрият начин да се нормализира теглото.

7.30 – най-доброто време за секс, 45 минути след  събуждане. Този промеждутък е необходим, за да се събуди организмът окончателно, а след нощния отдих тялото е пълно със сили. Освен това пикът на тестостерон при мъжете е сутрин, а отделянето на хормоните на радостта – ендорфини, идващо от близостта на любимия, понижава нивото на кръвното налягане и води до подобряване на настроението през деня.

9.45 – оптималното време за напрегната работа – изследванията показват, че достигаме своя мисловен пик примерно три часа след събуждане. Концентрацията, паметта, креативността, се намират в най-добра кондиция.

10.45 – време малко да починем, особено ако иде реч за началото на седмицата. Списъкът със задачи за предстоящите пет дни и мисълта, че трябва да ги свършим, води до стрес.

12.15 – обед, той трябва да бъде четири часа след закуската.

15.30 – леко похапване. Най-доброто време да покажете силната си воля и да не се натъпчете излишно. Като правило 40% от хората нарушават диетата именно в този отрязък от деня.

18.00 – вечеря, при това умерена. В идеалния вариант, по калоричност последният прием на храна трябва да отстъпва на обяда, това е ключът към съхранение на нормалната фигура.

18.15 – чаша вино за тези, които не могат да се откажат от алкохол. Но не по-късно: черният дроб иманужда от поне четири часа, за да преработи алкохола, не трябва да оставяте това за времето, в което спите.

18.30 – най-доброто време да се заемете със спорт във фитнеса. Физическата сила на организма в този момент е в своя пик, а значи и производителността ви на уредите ще бъде висока.

22.10 – време за сън.

Източник: Российская газета
Превод: DCNEWS

 

Подобни статии

Един коментар

Top