Ето какво трябва да похапват бременните

Бъдещите майки трябва да бъдат особено внимателни към храната си 

Известно е, че бъдещите майки трябва да хапват редовно ябълки, защото това ще намали риска детето им да прояви различни алергии и астма.

Препоръчителното количество е поне по една ябълка на ден по време на деветте месеца. Положителното действие на този плод се обяснява със свойствата на флавоноидите и другите антиоксиданти, съдържащи се в тях.

Освен ябълките, бременната трябва да консумира риба веднъж седмично, като по този начин ще намали почти на половина риска от екземи и дерматит, които са сред най-разпространените алергични кожни проблеми при новородените.

Житните и тестените храни са другата група храни, на която трябва да се наблегне. По време на бременност организмът на жената се нуждае в пъти повече от обикновено хранителни вещества като калции, фолиева киселина, въглехидрати, целуоза, протеини и желязо.

В ежедневното меню на бременната трябва да присъстват задължително някои от следните храни: хляб, ориз, картофи, овесени ядки, прясно и кисело мляко, кашкавал, сирене, макарони или спагети, яйца и сладко.

Много трябва да се внимава месото да е добре сготвено, а яйцата сварени, да не се прекалява с някои ядки като бразилския орех, заради съдържащия се в него селен, а сушито може да се изключи изцяло, заради суровата риба в него.

Колбасите също се махат от менюто, поради всички вредни оцветители, овкусители и консерванти, които съдържат.

За да се ограничи риска от листерия – рядко срещана, но опасна бактерия, трябва да се готви на висока температура, да се избягва пушени меса, пържоли алангле и рохки яйца. Бактерията оцелява на минусовите температури в хладилника, но умира при висока термична обработка.

Подобни статии

Top