Ето колко печели Шанел

Компанията го обяви за първи път от 108 г.

Една дамска чанта Chanel може да струва над 5 хил. долара, до сега обаче не беше ясно точно какви приходи си докарва модната марка. Сега обаче, за първи път в дългата над век история на компанията, бе обявено официално колко печели френският фешън бранд.

Chanel, която е частна компания, обяви, че за миналата 2017 г. е генерирала печалба от продажби в размер на близо 10 млрд. долара, предава CNN, цитирана от profit.bg.

Причината за обявяването на печалбите, които обикновено се държат в тайна, засега е неясна. Говорителят на компанията също отказва коментар.

Според някои предположения, обявлението на финансовите резултати може да е опит на Chanel да пресече слуховете, че има възможност да бъде придобита от друга компания.

Главният финансов директор на модния гигант Филип Блондио посочва в изявление, че Chanel е способна „да остане независима” и „да се фокусира дългосрочно” над целите си.

Пред New Tork Times Блондио посочва, че фешън марката е решила да вдигне завесата над финансовите си резултати, тъй като в компанията „осъзнали, че е време да сложат фактите на масата, за да се види кои сме ние: 10-милиардна компания с много силни финанси, плюс всички условия и качества, за да остане

Около Chanel се завъртяха слухове, че компанията може да бъде придобита от конкурентите си от LVMH. Базираният в Париж конгломерат притежава марки, като Louis Vuitton, Fendi, Céline, Givenchy и Marc Jacobs. Освен това LVMH наскоро придоби Christian Dior.

Бернар Арно, изпълнителен директор на LVMH и най-богат човек във Франция, отрече слуховете за евентуална сделка с Chanel, наричайки ги „фалшиви новини”.

Финансовите резултати на Chanel показват, че компанията има достатъчно средства, за да се конкурира с всеки един от брандовете под шапката на LVMH.

През миналата година Chanel е изкарала 9.6 млрд. долара, което е 11% ръст спрямо предходната 2016 г. В същото време, печалбата на Louis Vuitton – брандът с най-добри резултати в луксозните фешън стоки, отчита 9.3 млрд. долара от продажби през миналата година, по данни на Reuters.

Трябва да се отбележи, че според други публикации, печалбите на Louis Vuitton надхвърлят 10 млрд. долара.

Chanel обяви през миналата седмица, че стартира най-голямото си корпоративно преструктуриране от близо 60 години насам. Целта е консолидиране на марката, като всички дъщерни брандове да попаднат под едно общо управление. Консолидираната компания ще се казва Chanel Limited.

Финансовият доклад на френската компания разкрива още, че ароматите от линията Gabrielle и дамските чанти Gabrielle са най-продаваните стоки през миналата година. Името на линията идва от Габриел „Коко” Шанел, която основава бранда през 1910 г.

Докладът заключва, че успехът в продажбата на дрехи и чанти се дължи на „майсторската креативност” на Карл Лагерфед – креативния директор на Chanel.

Подобни статии

Top