Ето за какво да внимаваме, когато планираме почивката си

Вижте какви клопки може да са ви подготвили нелоялните търговци

Летните отпуски са в разгара си и трябва да бъдем много внимателни в избора на различните услуги, които ни се предлагат. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

Най-често до разминаване между предложената услуга за дадена почивка и реално предоставеното се стига, когато за много малко пари е било предложено нещо много голямо.

„Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно”, обясни Маргаритов.

Председателят на КЗП разказа, че понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Той отбеляза, че затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.

Маргаритов обясни още, че на плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги.

„В минали периоди имаше случаи, в които се обявява, че чадър и шезлонг струва еди колко си, пък после се оказва, че трябва задължително да наемете два шезлонга, чадър и т.н. Нещо, което като нелоялни търговски практики ние сме санкционирали и ще продължаваме да го правим, ако има такива случаи и сега”, каза още Димитър Маргаритов.

При посещенията в ресторантите и баровете да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто.

„Имахме случаи, в които в минали периоди сме срещали меню с цени в евро. Това заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино”, даде пример Маргаритов.

„Най-важното е, когато има някакъв проблем да се реагира. Първо, към този, който предлага услугата. И, ако той не е склонен да се впечатли – към нас.”

Жалби и сигнали туристите могат да подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП.

„Към нас функционира Европейският потребителски център, който през месеците юли и август ще бъде на т.нар. турнета на морето – информационни кампании, които целят всеки, който иска, да получи информация за това какви са потребителските му права. Ще раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат потребителски проблем”, уточни Маргаритов.

Подобни статии

Top