Ето защо бананите са супер храна!

Бананите са супер храна!

Защо избираме да ядем нещо? Има 3 причини: апетит, вкус и хранителна стойност.

Бананите са уникални по това, че са достъпни, вкусни и много питателни. Тези качества могат да  обяснят защо плодовете са толкова разпространени.

– Ами захарта?

Естествените захари захароза и фруктоза придават на плодовете своята сладост. Някои хора се въздържат от бананите поради съдържанието на захар, но няма нужда да се избягват или ограничават плодовете в разумни количества.

Химическият състав на произведената и натуралната фруктоза, например, е много различен. Ето какво казва Крис Гунар, в Healthline.com:

„Има много доказателства, че големи количества фруктоза могат да нанесат вреди, когато се консумират в излишък. Това обаче зависи от дозите и контекста и не се отнася за плодовете. „

Освен това, бананите са пълни с фибри и вода.

Първите, метаболитно, компенсират захарозата и фруктозата; последната спомага за облекчаване на храносмилането на захарите.

Многобройните ползи за здравето.

Нека задълбаем направо в здравословните предимства на храненето с два банана на ден:

1. Борят се с рака

Според японски изследователи, напълно узрелите банани (жълта кожа с тъмни петна) съдържат значително количество „тумор некротизиращ фактор” или TNF.

TNF е сигнализираща молекула, известна като цитокин, която стимулира мощен имунен отговор, когато се откриват анормални туморни клетки.

2. Понижава кръвното налягане

Консумирането на диета с ниско съдържание на натрий и високо съдържание на калий спомага за поддържането на здравословно кръвно налягане. Калият регулира разширението на кръвоносните съдове на организма, което намалява кръвното налягане.

Здравните експерти препоръчват 4700 милиграма (mg) калий дневно.Много малко хора отговарят на това изискване.

Банан с нормален размер съдържа над 460 милиграма калий и е почти без натрий.

3. Насърчава здравето на сърцето

Освен, че са богати на калий, бананите съдържат голямо количество витамини В6 и С и здравословна доза фибри.

В проучване, публикувано в спис. „ Днешният диетолог”, изследователите стигат до извода, че хората, които са яли поне 4000 mg калий дневно, имат 49% по-малък шанс да умрат от сърдечни заболявания в сравнение с тези, които консумират едва 1000 mg.

1 2

Подобни статии

Top