Facebook подготвя сериозни промени
За в бъдеще приоритет в социалната мрежа ще са снимки и клипове, публикувани от семейства и приятели.
Съдържанието от търговски марки, медии и известни личности ще има много по-малка тежест в рубриката „Новини“.
Създателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг написа в профила си, че Facebook ще помага на потребителите си да имат „по-смислени социални контакти“.
Това означава, че потребителите ще виждат по-малко „вайръл“ видеа, по-малко статии от медии и по-малко публикации от фирмени страници. Вместо това потребителите ще виждат повече публикации на своите близки и приятели, както и по-често ще се показват техните публикации, които са привлекли най-голям интерес от останалите.
Все пак остава възможността за подсилване на информацията под формата на реклама, но реално по-голяма тежест вече ще има съдържание, което поражда разговори между приятели и роднини.
Зукърбърг казва, че Facebook е проучила внимателно какви публикации се харесват от потребителите и кои им носят стрес или им вредят по някакъв начин. Според него трябва да се намали „пасивното съдържание“, което той описва като видео клипове и статии, които не изискват много действие от потребителите.
„Искаме да се уверим, че продуктите ни не са просто забавни, но и полезни за хората. Затова трябва да рефокусираме системата“, коментира Зукърбърг.