Гладуването през ден топи килограми

Диета през ден: по-ефективна и трайна от всички останали методи за отслабване

Тази убедителна концепция е акцент в книгата на д-р Криста Варади “Диета през ден: диета, която позволява да ядете всичко, което ви се иска (през половината време) и да запазите сваленото тегло”. Според д-р Варади гладуването през ден се практикува по-лесно, а резултатите се запазват много по-дълго от обичайното пълно гладуване.

“По този начин човек с нетърпение ще очаква следващия ден, когато ще може да яде всичко, което му се иска. Може това да помогне на хората да спазват такава диета”, обяснява д-р Криста Варади.

Изследванията на д-р Варади показват, че гладуването през ден, според което в “гладуващите” дни употребявате около 500 калории, а в обичайните можете да ядете всичко, което ви се иска, спомага за свалянето на килограми също толкова ефективно, както и пълното гладуване. Основният проблем е свързан със спазването на такава диета.

Гладуването през ден в значителна степен съответства на палео-менюто и имитира поведението на нашите предци за оптимизация на здравето. В древни времена хората са нямали денонощен достъп до храна. Те са преминавали през цикли на пиршество и глад, което, както показват съвременните изследвания, си има своите биохимични преимущества.

Една от причините, поради която толкова много хора се борят с наднормени килограми, е непрекъснатият режим на “пиршество”, т.е., всеки има достъп до храна по всяко време. В резултат на това техният организъм се е приспособил към стапянето на захарта в качеството му на основно гориво и е понижил регулацията на ферментите, които стапят мастните отлагания. Гладуването е отличен начин за “презареждане” на обмяната на веществата, за да може организмът да започне да стапя мазнините в качеството им на основно гориво. Което, разбира се, ще помогне да се избавите от нежеланите мастни отлагания.

“За да привикнете към такъв режим на хранене, са нужни около 10 дни – предупреждава д-р Варади. – Даже и да ви е малко трудничко през първата седмица, ще се успокоите с идеята, че след седмица спокойно ще се задоволявате с 500 калории през ден”.

Най-труден е началният преход от 7 до 10 дни. На някои хора им е нужно повече време. Зависи доколко са устойчиви към инсулина, зависи и от другите фактори като тегло, артериално налягане и ниво на холестерола. А също и от силата на волята ви. Около 10 % от хората, подложили се на такава диета, се оплакват от главоболие като страничен ефект от началото на гладуването, но най-честото оплакване е чувството на глад. Не забравяйте, че отчасти влечението към храната се обяснява с факта, че организмът още не е преминал напълно от стапяне на захарта към стапяне на мазнините в качеството им на основно гориво. Захарта е бързо изгарящо гориво, докато мазнината е по-насищащо. Т.е., част от проблема е да се издържи този преходен период.

Другият фактор е чисто психологически.

1 2

Подобни статии

Top