Храмове, шопинг, конгреси: Пловдив спасява туризма със скрития си потенциал!

Нишовият туризъм излиза на преден план, ухажваме българските екскурзианти

Градът под тепетата се включва в процеса по спасяване на българския туризъм. „Секторът преминава през много труден период. Резултатите не са добри, но не трябва да забравяме, че Пловдив е втори по големина град, което дава много възможности за развитие и привличане на посетители от страната и чужбина. Културата и историята на Пловдив са забележителни. За мен е от ключово значение да популяризираме разнообразен туристически продукт, не да наблягаме само на морски и летен туризъм, но и да отбелязваме другите нишови продукти. Знаем, че резултатите не са това, което очакваме и няма как да искаме да се сравняват с миналата година, но това трябва да ни мотивира да търсим иновативни начини за решение на проблема.

Това заяви новият министър на туризма при своята първа среща с местната власт, както и с представители на бранша тази сутрин. Марияна Николова ще прекара един ден в най-стария жив град на Европа, планира инспекция на случайно избран от нея хотел, за да се увери в спазването на противоепидемичните мерки, както и в качеството на предлаганата услуга като цяло. Николова обясни също така, че ще направи посещение и на централната трибуна на Римския стадион, реставрирана преди години в пълния й блясък, но останала заключена в приземието на голям магазин на Главната. Тя вече е натоварила администрацията да проведе разговори със собствениците, за да може да се освободи туристи1еският достъп до обекта.

А данните за Пловдив и областта от началото на годината до 1 август са следните: 

Броят на пренощувалите лица в Пловдивска област е повече от 155 000; близо 137 000 от тях са българите; чужденците са предимно от Турция, Гърция, Германия и Италия. Само за Пловдив цифрите са както следват 65 411 нощувки, над 49 000 от тях са реализирани от българи. 

 

В община Пловдив има 620 места за настаняване с активен профил, 120 от тях не са регистрирали посещения. 269 са тези места в областта, 226 от тях са подали данни, че са имали настанявания.

„Месеците август и септември са ключови за града заради културния и историческия туризъм“, подчерта Николова. По думите й сега се наблюдава раздвижване на църковния туризъм, не са за подценяване шопинг туризмът, както и конгресният туризъм като ниши с огромен потенциал. „Спадът в бранша е с 30-40%, затова е нужно да се насочим към нишовия туризъм, който не бе развиван. Не може да с епредставяме като държава само с летен и зимен туризъм, а като страна с 4-сезонен такъв„, категорична бе тя.

Работим по подготовката на зимния сезон„, увери още министър Николова. Надеждите й са в посетителите от Обединеното кралство и Израел, а очакванията са за над 400 000 души по туроператорската мярка за 35 евро на седалка, но (цитирам): „Не трябва да забравяме българския турист, той стана претенциозен, трябва да бъде ухажван.“

Загубите от туризъм в световен мащаб са 320 милиарда. Затова сега ние имаме нужда да сме най-обединени и най-заедно„, призова за финал Марияна Николова.

Подобни статии

Top