Информират ни как да се пазим от трафика на хора с цел сексуална експлоатация

Пловдив се включва в най-новата европейска кампания за превенция трафика на хора с цел сексуална експлоатация

Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ и Националната комисия за борба с трафика на хора (НКБТХ), с подкрепата на EMPACT, стартират кампания за превенция на трафик на хора с фокус върху сексуалната експлоатация – “Blind Betting”. Кампанията, която е замислена и изпълнена от изцяло български екип, се провежда под надслов „Не залагай съдбата си на карта“. Тя иска да насочи вниманието на обществото и рисковите групи към методите за въвличане в трафик, разпознаване и подпомагане на жертвите на сексуална експлоатация.

„Blind Betting” ще се разпространи на територията на 26 европейски държави. Част от тях са страни на произход на жертви, като България, други са определяни като страни-дестинации, там където трафикантите използват жертвите си.

Кампанията е резултат от съвместната работа на секретариата на Националната комисия и ГДБОП, с креативното участие на рекламна агенция New Moment New Ideas Sofia. Основният визуален символ, двойствената дама купа бе специално нарисувана за проекта. Тематичните клипове са дело на един от най-известните режисьори в България Валери Милев. За кампанията са създадени множество визии за онлайн и офлайн разпространение, както и аудиоспот. Всички рекламни материали са предоставени за ползване от страните членки, адаптирани на официалните им езици.

Kампанията ще се проведе в два периода: от 28 юни до 31 юли с фокус върху рисковете от въвличане в трафик на хора с цел сексуална експлоатация и от 18 октомври до 30 ноември с акцент върху ползвателите на сексуални услуги, предоставяни от жертви на трафик.

Дейностите, които планира Местната комисия за борба с трафика на хора, гр. Пловдив се осъществяват с подкрепата на зам.-кмет „Култура, археология и туризъм“ Пламен Панов.

Те са следните:

– обучение на тема: „Трафикът на хора и ролята на доброволчеството за противодействие на престъплението“ за доброволци от БЧК, област Пловдив от градовете: Стамболийски, Съединение, Асеновград, Сопот, Карлово, Куклен, Първомай и др;

– предоставяне на информационни материали на Туристическите информационни центрове на територията на град Пловдив и разпространяването им от доброволци в рамките на различни културни събития в града;

– прожекции на изработено видео с превантивна цел като част от събитията, включени в Културния календар 2021 на Община Пловдив и Програмата на Европейската столица на културата.

Партньори на местно ниво: отдел „Култура, археология и културно наследство“, Община Пловдив; Общинска фондация „Пловдив 2019“;  ОИ „Старинен Пловдив“; Български Червен кръст, гр. Пловдив.

1 2 3

Подобни статии

Top