Инспектори на НАП атакуват зимните курорти, проверките са явни и тайни

Вижте за какво ще се следи и какви са санкциите при открити нарушения

НАП започва контролна кампания в зимните курорти. Стотици инспектори ще извършват скрити и явни наблюдения, инвентаризации на наличните стоки и проверки за отчитане на оборотите; ще се следи и движението на стоки към хотели, ресторанти и други търговски обекти, съобщиха от Националната агенция за приходите.

На постоянно наблюдение ще са подложени също борсите и тържищата в близост до курортите. По време на кампанията служителите от „Фискален контрол“ ще използват и дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на НАП. Софтуерът ще посочва обекти, чиито обороти се различават значително от средните за съответния регион.

В кампанията отново ще бъде използван и подходът на т.нар. открито наблюдение, при който в рамките на дни или седмици в обекта присъства явно проверяващ екип на НАП. Оборотите, отчетени по време на наблюдението, ще се сравняват с минали периоди и при значима разлика от Агенцията може да стартират ревизия. По време на зимната кампания от НАП ще изследват и имущественото състояние на физически лица собственици или управители на фирми с обекти в зимните курортия.

Зимната кампания на НАП е продължение на наложения подход, използван през лятото по Черноморието.

„Главната задача на контролната кампания е спазването на данъчните правила и почтена конкуренция. И през тази година неиздаването на касова бележка – дори за малка сума, освен глоба води и до запечатване на обекта за срок до един месец. Отчитаме значително намаление на нарушенията, което всъщност е основната ни цел. Апелирам към гражданите да изискват касова бележка за всяка покупка, могат да използват и мобилното приложение на НАП за проверка на фискални бонове“, коментира по повод началото на зимната кампания Спас Шишков – директор на „Фискален контрол“ в НАП.

Подобни статии

Top